לכולנו יש את הרגשת הפספוס הזאת שלא הצלחנו להשקיע במטבעות הווירטואליים שהם היו בחיתוליהם. שראיתי כתבות על אנשים שהתעשרו הרגשתי צביטה בבטן. אז התחלתי לחקור את הנושא, בתקווה שאת הגל הבא אני אתפוס, ועוד כמה שנים אני אהיה זה שמקנים בהם.

 

בהתחלה חיפשתי איך להרוויח כסף מהר באינטרנט. מצאתי מספר דרכים שימושיות, ביניהם סרטוני יוטוב, קידום אתרים, חנויות באמזון ובאייבי וכו'. אבל כמו כל דבר בחיים, כסף קל, בא מהר והולך מהר.

עולם המטבעות הווירטואליים היה נראה לי מעניין, והתחלתי לחקור גם אותו. יש לי 3 מסקנות עיקריות מהמחקר שעשיתי:

טכנולוגיה ושימושיות מנצחות בטווח הארוך – מטבע שקל להשתמש בו ולהעביר אותו ישרוד טוב יותר בטווח הארוך. להימנע מאפקט העדר – לפעמים אחד מהמטבעות מתפרסם, וזוכה לפופולריות גדולה מהרבה מהערך האמיתי שלו. במקרה כזה זה רק עניין של זמן עד שהערך שלו יירד. לפזר סיכונים – הכלל הכי בסיסי בהשקעות, וגם הכי חשוב. תמיד כדאי להשקיע בכמה מקורות, על מנת למזער את הסיכון.

עברתי לחקור את שוק ההון. קראתי את המדריך שוק ההון למתחילים. שמתי חלק מהחסכנות שלי בתעודות סל, ואני כבר רואה תשואה חיובית. אמנם זה לא יגרום לי להתעשר, אבל בהחלט ייתן לי תוספת הכנסה נחמדה.

במקביל, התחלתי לקרוא על מסחר באיביי ואמזון. אחד מהם חסר מעל 3 שנים באמזון. הוא הרוויח מעולה, אבל בשלב מסוים, המתחרים שלו הציפו אותו בתגובות שליליות. הדירוג שלו באמזון נפל, והוא נשאר עם הרבה מלאי עליו הוא שילם כל חודש אחזקה ואחסון. בסך הכול הוא ייצא עם רווח יפה למרות ההפסדים, אבל הוא החליט שזה לא בשבילו.

טרנד נוסף שהתחיל בשנים האחרונות הינו כלכלה שיתופית. מנסיעות משותפות לעבודה דרך הובר בארצות הברית, ועד לקניית נדל"ן דרך קבוצות רכישה. היתרונות כאן ברורים. ההון ההתחלתי של הקבוצה מאפשר רכישות גדולות יותר, ומספר המשתתפים הגדול מצמצם את הסיכוי להרוויח. קבוצה גדולה מספיק יכולה לקנות מלון קטן, או אפילו קניון.

הלוואות המונים שוברים את המונופול היחסי של הבנקים. לוקח ההלוואה מקבל תנאים נוחים יותר. נותני ההלוואה יכולים לעשות כסף ולצבור תשואה על ההון שלהם.

אפילו שוק השכירות משתנה. אנשים שוכרים בתים בחינם תמורת השגחה על בעלי החיים בבית. חלק מחליפים דירות כדי לגור במקום אחר בעולם, ויש כאלה שאפילו גרים בקרוואן.