תואר בכלכלה הינו תואר פרקטי ונחשב לתואר המציע מגוון רחב של אפשרויות תעסוקה לבוגריו. במוסדות לימוד רבים ישנה האפשרות לעשות תואר מואץ הכולל לימודי תואר ראשון ושני בכלכלה ב-4 שנים בלבד, כשאת לימודי התואר השני מתחילים כבר בשנה השלישית.

כלים

 

למסלול הנחשק יכולים להתקבל סטודנטים מצטיינים שבשנתיים הראשונות שלהם לתואר הראשון סיימו בממוצע של 85-90 ומעלה, ולחלופין ניתן למצוא תכניות במסלול מואץ לכאלה שהגיעו עם תנאי פתיחה טובים של ציונים גבוהים בבגרות ובפסיכומטרי. מנגד, ישנו מסלול ערב ללימודי תואר ראשון בכלכלה שמאפשר לצד קריירה ו/או הורות לסיים תוך 3 שנים את הלימודים. מה הם ההבדלים בין המסלולים וכיצד תוכלו לבחור את הטוב ביותר בשבילכם?

לימודים בתואר מואץ

לימודי הבוקר במסלול המואץ בכלכלה מתאימים לסטודנטים הממוקדים בלימודיהם, עושים זאת במשרה מלאה ומוכנים להתעורר מוקדם בבוקר ולקפוץ אל ספסל הלימודים. הלימודים מתפרשים במרבית מוסדות הלימוד על פני 3-4 ימי לימוד מלאים, כ- 2-3 סמסטרים בשנה התלויים במכסת השעות של כל סטודנט לפי הישגיו ותחום הלימוד שלו הבסיסי שלו טרם הכניסה למסלול תואר שני. קחו בחשבון שיתכן שבמסגרת מסלול זה יתכן ותדרשו להשלמת קורסים מסויימים הנדרשים למעבר למסלול לימודי התואר השני, אך למרות אלו עדיין תהיה לכם חופשת קיץ בת חודש לפחות למילוי המצברים וחשוב מכך, במסלול המואץ תוכלו לחסוך לעצמכם שנת לימוד ולצאת אל השוק עם יתרון משמעותי מאוד – תואר שני בכלכלה, ומיד בסיום הלימודים לקבל תפקידים נחשקים.

לימודי ערב

מסלול לימודי ערב מתאים בעיקר לאנשים עובדים, לאימהות, לחיילים ולמי שמוצא את עצמו עסוק מאוד בבקרים. לימודי הערב מתפרשים לרב על פני 2 ערבים באמצע שבוע בשעות של 16:00-21:00 + יום שישי בבוקר. במצב זה, כדאי לקחת בחשבון שלעיתים העייפות לאחר יום העבודה יכולה להיגרר אתכם אל הכיתה, לכן חשוב לדאוג להיות במיטבכם בימים בהם אתם לומדים. תואר בכלכלה במסלול ערב כולל לימודים בסמסטר קיץ לאורך כל התואר – כלומר בסיום תקופת המבחנים כבר מתחיל סמסטר קיץ, שתקופת המבחנים שלו נושקת לפתיחת השנה האקדמית הבאה. השבוע והסמסטר כולו יהיו פחות אינטנסיביים, אך בסופו של דבר מדובר במרוץ של 3 שנים.

אז איך בוחרים מה עדיף?

השיקול העיקרי צריך להיות הזמן שלכם והעדפתכם האישית. אם אין לכם שום מחויבות גדולה בבקרים ובאופן כללי אתם אנשים של בוקר - תוכלו לבחור לעשות תואר בכלכלה במסלול המואץ ולצאת עם תואר שני תוך 4 שנים, ולחלופין אם אתם אנשי קריירה, אנשים של ערב או הורים שחשובה או הכרחית להם הנוכחות במשרד ו/או בבית בשעות הבוקר והצהריים – יתכן שמסלול ערב יתאים לכם יותר. יש לקחת בחשבון שברוב האוניברסיטאות בארץ, לעומת המכללות, לא תוכלו למצוא מסלול ערב אלא בוקר בלבד וכן לא בכל מוסד לימודים המסלול המואץ קיים. כך או כך, בין אם תחליטו ללמוד במסלול המואץ ולסיים תואר ראשון ושני תוך 4 שנים ובין אם תבחרו להתמקד בלימודי ערב של התואר הראשון ולבנות קריירה משגשגת במהלכם – מדובר במקצוע עם אופי, עם יוקרה וביקוש.