המועמד לראשות עיריית כרמיאל ויו"ר תנועת רק כרמיאל משה קונינסקי, מתכוון, לאחר היבחרו לראשות העיר, לאפשר לתושבים להשתתף בישיבות מועצת העיר ואף לשדר אותן "און ליין" באתר האינטרנט של העירייה כפי שנהוג לעשות ברשויות מקומיות רבות. בנוסף מתחייב קונינסקי לפרסם את תמלילי ישיבות המועצה באתר האינטרנט של העירייה בתוך 7 עד 10 ימים ממועד קיומן. משה קונינסקי, אמר השבוע במפגש פעילים  ובחוגי בית שקיים: "בכוונתי לפעול בשקיפות מלאה"

כלים
''יציע'' המיועד לציבור בישיבות מועצת העיר בעיריית ראשון לציון. צילום-יח''צ
''יציע'' המיועד לציבור בישיבות מועצת העיר בעיריית ראשון לציון. צילום-יח''צ

 

נגישות לתושבים. "אין צורך להכביר מילים על חשיבות השקיפות והנגישות לישיבות המועצה, לכלל הציבור,  לאור העובדה שהחלטות המועצה משפיעות בעיקר על התושבים והן לעיתים משמעותיות ביותר לגביו", אמר השבוע המועמד לראשות העיר כרמיאל ויו"ר תנועת רק כרמיאל משה קונינסקי במפגשים שונים ובחוגי בית שקיים עם התושבים.

קונינסקי,  ציין במפגשים, כי לאחרונה הוא מקיים עם חברי סיעתו סיורים מקצועיים במספר רשויות מקומיות ברחבי הארץ, ובחלקן כמו בראשון לציון, רמת גן וגבעתיים לדוגמה, מועברות באופן קבוע ישיבות המועצה בשידור ישיר באתר האינטרנט של העירייה. לדבריו,  "בעידן המודרני, ניתן לשתף ולעדכן את הציבור באמצעות שידור ישיבות המועצה באתר העירייה בכדי לענות על הצורך בציבור לשקיפות ונגישות מוגברת למתרחש בישיבות".

תפקידי מועצת עיר הם בעיקר לדון ולקבל החלטות בנושאים רבים שבהם היא מחויבת על פי החוק, וכן בנושאים שוטפים כפי שמוגדר בפקודת העיריות. כמו כן, באחריות מועצת העיר לאשר ולדון בנושאים הבאים: תקציב שנתי רגיל, תקציבים בלתי רגילים (לפיתוח ולפרויקטים), צו מסים (ארנונה) מדי שנה, מינוי ועדות חובה וועדות רשות עירוניות, ועוד.

המועצה מתכנסת אחת לחודש לישיבה מן המניין ובנוסף, מתקיימות מעת לעת ישיבות שלא מן המניין לדיון בנושאים מיוחדים.

משה קונינסקי מסכם, "אני מתחייב לדאוג לכך שישיבות מועצת העיר תהיינה פתוחות לקהל הרחב, לשמיעת הדיונים, ותושבים שלא יוכלו להגיע מסיבות כאלה ואחרות, יוכלו כאמור לצפות בהן און ליין או בהקלטות באתר האינטרנט של העירייה. שיתוף התושבים בדרך קבלת ההחלטות היא חשובה והכרחית וזו דרך הניהול שלי" כך הדגיש קונינסקי.