לדבר על חידושים בתחום של טכנולוגיה, בפרט בכל מה שקשור לכלי עבודה או מכשירים עבודה מסוגים שונים, זה דבר מאוד בעייתי. הרי עד שנסיים את המאמר, ייתכן מאוד ומה שיהיה כתוב בו כבר לא יהיה רלוונטי, יהיה מיושן וארכאי. הרי בכל יום כמעט אנחנו מגלים טכנולוגיה חדשה, בין אם כזו שכבר נמצאת בשוק ובין אם כזו שעובדים עליה.

כלים
חידושים אחרונים בתחום הטכנולוגיה
חידושים אחרונים בתחום הטכנולוגיה

 

אין ספק שעשרים השנה האחרונות, פלוס מינוס, יצרו תפנית עצומה בכל הקשור לטכנולוגיה, הן ביתית והן טכנולוגיה שנמצאת בשימוש של בעלי מקצוע, מפעלים, ויצרנים בתחומים שונים. מי שרואה סרטים מלפני עשרים שנה לא מאמין כמה גדולה ההתקדמות שעשינו עם השנים. ברמה כזו, שכמעט כל דבר שאנחנו עושים, כל דבר שאנחנו מתכננים, אנחנו כבר ולא צריכים לבצע שום דבר באופן ידני, אנחנו יכולים להשתמש במחשבים שיעשו בשבילנו את רוב העבודה, וגם אם אנחנו צריכים לעשות משהו, עדיין המחשב אחראי על חלק גדול מהעבודה ואנחנו רק צריכים להנחות אותו.

דוגמא טובה לכך אפשר לראות בתחום של מחרטות. אם בעבר היה צריך להשתמש במחרטות ידניות, פשוטות, סטנדרטיות. הרי שכיום מדובר במחרטה יד שניה או מחרטה משומשת , שכן היום נעשה שימוש במחרטות ממוחשבות אשר כל תהליך העבודה מתבצע באמצעות מחשב, אליו מכניסים את הנתונים השונים והמחרטה מבצעת מה שהמחשב מורה להם לעשות, זה הרבה יותר פשוט ונוח, זה בוודאי מאפשר לנו לייצר עבודה הרבה יותר מסודרת, עם תוצאות הרבה יותר טובות.

מה הם החידושים האחרונים שאנחנו צריכים להכיר

אם ניקח את הדוגמא של מחרטות משומשות ומחרטות בכלל, אשר אפשר לראות שהחידושים האחרונים עוסקים בכמה רבדים. ראשית, אפשרות לשלב מחשב בתהליך העבודה, כך שאנחנו מכניסים את הנתונים והמחרטה אמורה לעבוד דרך אותם נתונים, אנחנו לא צריכים לעשות את זה באופן ידני בעצמנו.

שנית, אנחנו יכולים לראות שכל התכנון מתבצע דרך מחשבים, תוכנות הדמיה לדוגמא. התוכניות נוצרות באמצעות מחשב והמכשיר עצמו מבצע מה שכתוב בתוכנית.

שלישית, אף על פי שיש שימוש נרחב במחשבים, אנחנו יכולים לראות שהחידושים האחרונים בטכנולוגיה מיועדים, בין היתר לכך שתהיה פחות צריכת חשמל, הרבה יותר חסכון, עבודה יותר ידידותית לסביבה, שימוש קפדני בחומר, כלומר שלא נבזבז חומרים ומשאבים לחינם.

חשוב להדגיש עוד יתרונות נוספים שהטכנולוגיה מאפשרת, למשל, עצם זה שיש תוכנות מחשב שמתעדכנות על בסיס קבוע ומאפשרות לנו ליהנות משדרוגים שונים, עצם זה שהמכשירים תופסים פחות מקום, כמו כן מדובר על מכשירים וציוד שהוא הרבה יותר עמיד, כל אלה ביחד יוצרים בסיס טוב יותר לעבודה לאורך זמן ומאפשרים לנו להשיג תוצאות הרבה יותר טובות מאשר היינו משיגים בעבר, עם משאבים הרבה פחות מצומצמים, ואפשרויות הרבה יותר מגוונות לאורך זמן בכל היבט שהוא, בין אם זה בתהליך או בתוצאה הסופית.