מי שלא נכח בסשן צילומי ניו בורן, לא בהכרח יודע, שהתמונות היפות והקסומות של התינוק הקטנטנן והשברירי כרוכות בהרבה הכנות, תכנון, השקעה... והמון תשומת לב לפרטים הקטנים. התינוק לא שוכב בצורה מסוימת במקרה, הצלמת צריכה מיומנות גבוהה וניסיון רב בצילום תינוקות רכים שרק נולדו, על מנת לדעת כיצד להניח את התינוק בתנוחה נכונה שנוחה לו, בצורה יפה ומחמיאה שייראו את פניו היטב, ולצלם מזוויות מחמיאות.

כלים

 

אך הדבר שחשיבותו ראשונה במעלה לפני כל השאר, היא לשמור על בטיחות התינוק. כל תחומי הצילום דורשים מיומנות גבוהה , אך להבדיל מכל סוג צילום אחר, צילום ניו בורן הוא תחום הצילום היחיד שבו הצלמת היא האחראית העיקרית על בטיחותו של התינוק.


התכונה הכי חשובה שדרושה לצלמת ניו בורן היא... סבלנות והרבה ממנה.


במהלך הצילומים, בימיו הראשונים של התינוק, הוא בוכה, לפעמים קשה לו להירדם, יש לו גזים, הוא רעב, משהו מציק לו... ההורים הטריים עוד נרגשים ומחוסרי שינה, ולא תמיד יודעים כיצד להרגיע אותו. זה תפקידה של הצלמת. לעטוף את התינוק, להרגיע אותו, לנחם אותו, לדאוג לאווירה חמימה, נעימה ומרגיעה, לטמפרטורה מתאימה, ובידיים בטוחות להרדים אותו.


אפשרי לצלם תמונות מקסימות גם כשהתינוק ער, בתנאי שהוא רגוע, אך התינוק נינוח, גמיש ורפוי יותר כשהוא ישן שינה עמוקה ואז ניתן להניח אותו ו" לפסל" אותו בתנוחות מורכבות יותר.

newborn proffesional photogrphy 994a7


רוב האימהות לא מרגישות במיטבן מיד אחרי הלידה, והתפקיד של הצלמת, הוא קודם כל לשכנע אותן שיצטלמו עם התינוק, התמונות המשותפות בימים הראשונים, הן מזכרת כל כך חשובה ומשמעותית שחבל לוותר עליה. אני לגמרי מכירה ומבינה את ההרגשה, שכל מה שבא לך הוא רק לישון, בטח ובטח שלא להתאפר או להתלבש לצילומים עם המשקל העודף והעיגולים השחורים מתחת לעיניים.


רוב האימהות עסוקות בלתעד את התינוק שלהן בכל פיפס שהוא עושה, מפהק, עושה פרצוף מצחיק, אם יש לו אחים גדולים אז ביחד איתם, בידיים של אבא שמחזיק אותו, אבל כמעט תמיד אין מי שיצלם אותן עם הבייבי שלהן.


אני בטוחה שהתינוק שלך יסלח לך על כמה קילו עודפים, תמונה משותפת שלכם מימים הראשונים, יקרה מכל מתנה אחרת שתוכלי להעניק לילדך.

לעניין הסבלנות.. סשן צילומי ניו בורן אורך בממוצע שלוש שעות. לעיתים אף ארבע שעות.


התינוק מחליט ומנהל את העניינים והצלמת מתנהלת לפי מה שנוח ומתאים לתינוק.


רוב הזמן מנוצל להאכלה, הרגעה, הרדמה, עיטוף של התינוק והנחתו בתנוחה. רק חלק קטן מהסשן מנוצל לצילום התמונות עצמן. לכל תינוק יש את הקצב שלו, וההעדפות שלו, לא ניתן לזרז את התינוק. צריך לאפשר לו להירדם לשינה עמוקה, ולהיות רגוע ושלו.


רצוי ... שגם ההורים יהיו רגועים... במהלך הסשן אתם לא ממהרים לשום מקום. יש לכם את כל הזמן שבעולם. בסטודיו יש ספה נוחה, יש כיבוד לנשנש, ויש יופי של נוף... התינוק המדהים שלכם. מעבר לתמונות היפות, מובטחת לכם חוויה מרגשת.