גם אתם יכולים להקטין הוצאות, מבלי לפגוע באופן משמעותי באיכות החיים, ולנהל תקציב משפחתי חכם יותר. אספנו לכם כמה מהטיפים הקטנים האלה, שעשויים לעשות הבדל גדול בתזרים המזומנים שלכם, והנה הם לפניכם.

כלים
לפעמים זה קל יותר ממה שזה נראה - לחסוך כסף. צילום: Shutterstock
לפעמים זה קל יותר ממה שזה נראה - לחסוך כסף. צילום: Shutterstock

 

הידעתם? מעל 45% מבתי האב בישראל "מבלים" לפחות חודש מהשנה במצב של משיכת יתר ("אוברדראפט"). ישראל היא לא מקום שפשוט להתנהל בו מבחינה כלכלית - אך עם כמה שינויים קטנים, גם אתם יכולים להקטין הוצאות, מבלי לפגוע באופן משמעותי באיכות החיים, ולנהל תקציב משפחתי חכם יותר. אספנו לכם כמה מהטיפים הקטנים האלה, שעשויים לעשות הבדל גדול בתזרים המזומנים שלכם, והנה הם לפניכם.

#1 - עשו סדר בהוצאות הקבועות שלכם

אתם יודעים אילו ביטוחים יש לכם וכמה? ידוע לכם כמה מההכנסה שלכם מופרשת לטובת החיסכון לפנסיה והאם יש לכם מספר תכניות חיסכון המנוהלות במקביל? היום, פשוט לעשות סדר בתשלומים לביטוחים, לתכניות חיסכון ואפילו למצוא חשבונות בנק אבודים, למשל באמצעות שתי מערכות - "הר הכסף" של משרד האוצר. זה לא עולה כסף, ותוכלו להשיב אליכם כספים אשר כלל לא ידעתם על קיומם. בעניין אופטימיזציה של ביטוחים ותשלומים קבועים - תתפלאו לגלות, כי מרביתנו יכולים לחסוך מאות שקלים בחודש רק על ידי ביטול ביטוחים כפולים.

#2 - חדשו את חבילות התקשורת שלכם

היום, עם חבילות טריפל וקוואטרו, עם חבילות תוכן לצפייה ישירה בסכומים דו ספרתיים, ועם תחרות עזה בשוק התקשורת - אם לא החלפתם חבילת תקשורת בשנתיים האחרונות, אנחנו יכולים להגיד לכם שאתם "זורקים" כספים על שירותים שתוכלו להשיג באיכות לא פחות טובה, ובמחירים נמוכים יותר. בדקו את שוק הסלולר, הטלוויזיה, האינטרנט - ובחרו חבילות זולות אשר יתאימו לצרכים שלכם. גם שם - מדובר בחיסכון של מאות שקלים בכל חודש, ואלפי שקלים בכל שנה.

#3 - קנו אוכל באופן מושכל

מנתוני הלמ"ס אנחנו למדים, כי כ - 30% מכלל ההוצאה הביתית היא על אוכל. אם גם אתם נפרדים מאלפי שקלים בכל חודש על קניות בסופר (וזה לפני החישוב של "קניות ההשלמה" והארוחות שאתם אוכלים בחוץ) - אולי הגיע הזמן לחשוב שוב על הדרך בה אתם עורכים את הקניות בסופר. נסו לבדוק כמה אוכל אתם זורקים, מה אתם קונים שהוא מיותר, ומה הרגלי הרכישה שלכם שגורמים לכם לקנות דברים שלא תשתמשו בהם. יעזור לנהל רשימת קניות ולהיצמד אליה במהלך הביקורים בסופר.

#4 - קנו חכם - ובזול

כשאתם יכולים לקנות מוצרים מיד שניה (בעיקר מוצרים שהבלאי בהם לא משפיע על איכות השימוש בהם) או לקנות מוצרים במבצעים - עשו כן. אתם לא חייבים לנהל את כל הקופונים במייל (מפני שאז, בדרך כלל תתפתו לרכישות לא הכרחיות) - מספיק לבצע חיפוש באינטרנט על הנחות / מבצעים / קופונים בכל אימת שתשקלו לבצע לרכישה גדולה. תתפלאו עד כמה ניתן לחסוך רק על ידי איתור מחירים נמוכים, חיפוש מבצעים וקופונים, או רכישה מיד שניה של מוצרים שכבר אין בהם שימוש (אגב, אתם יכולים גם למכור, באותן פלטפורמות למכירת יד 2, מוצרים שאתם כבר לא משתמשים בהם, ולהגדיל את ההכנסה).

#5 - עצמאיים? התנהלו בחוכמה וחסכו בהוצאות

לצד ההוצאות המאפיינות בתי אב ומשפחות, עצמאיים נושאים בהוצאות ניהול של העסק אשר מקטינות את הרווחים וההכנסות מהעבודה. התנהלות פיננסית נכונה תוזיל עלויות ותאפשר עבודה מיטבית של העסק. הדוגמה הבולטת ביותר היא מעבר לשימוש בחשבונית דיגיטלית, אשר חוסכת זמן וכסף, ומאפשרת שליטה על ההפקה, השליחה, והאיסוף של החשבוניות ומאפשרת ניהול הכנסות יעיל לצד חיסכון בעלויות החשבוניות והשליחה. חשבונית דיגיטלית אינה האפשרות היחידה לחסוך בעלויות ניהול העסק - גם שירותים במיקור משנה ועל פי הצורך, ניהול משאבים חכם ודרישות תשלום בשוטף (או אף לפני ביצוע העבודה) - יאפשרו תזרים מזומנים נוח יותר לעסק, וישפיעו על הרווחה הכלכלית של הבית.