חשבתם עד עכשיו ש"להיות או להיות" זו השאלה החשובה? ובכן, תחשוב שוב. כי כרגע השאלה הכי חשובה עבורי היא באיזו פרגולה לבחור; האם כדאי לבחור בפרגולות אלומיניום או שמא עליי להעדיף דווקא פרגולות עשויות עץ?

כלים
פרגולה
פרגולה

 מאת דודיש

שאלה זו מעסיקה אותי כבר חודשיים ואחרי בלבול גדול החלטתי לצאת ולבדוק את היתרונות והחסרונות של כל אחת מן האופציות. את תוצאות המבדק שערכתי אני מסכם לכם כאן, בתקווה שהמסקנות שלי יוכלו לעזור גם לכם בבחירה, ויפנו לכם זמן להמשיך לעסוק בשאלות השייקספיריות הקיומיות. הפרגולות מספקות לנו צל ופינה מסודרת בגינה או בגג והבחירה באחת מן האפשרויות היא לא רק בחירה אובייקטיבית כי אם גם בחירה המבוססת על העדפה אישית.

כאשר השוואתי בין פרגולות אלומיניום לבין פרגולות עץ בחנתי את האפשרויות על פי מספר פרמטרים, ואלו התוצאות.

מודולאריות פתיחת הגג

יהיה זה נכון לומר שכל הפרגולות נבנו כך שיוכלו לספק לנו צל, זו אקסיומה. אולם לא כל הפרגולות נולדות שוות. לפרגולות אלומיניום יש יתרון שלא ניתן למצוא בפרגולות העשויות עץ – היכולת שלנו לפתוח ולסגור את הסוכך כאוות נפשנו. זה מנגנון שלא ניתן, אפוא, למצוא בפרגולות עץ. פרגולות האלומיניום למעשה מעניקות לנו את האפשרות לשחק עם הגג: לפתוח אותו לגמרי, לסגור אותו לגמרי או רק לפתוח חלקית. בניגוד להן, פרגולות העץ הן סטטיות ואינן מודולריות.

מעצבים מדברים על עיצוב דירות יוקרה

סגנון ועיצוב

פרגולות עשויות אלומיניום יכולות להישאר בצבעים הטבעיים שבהם הן מגיעות – צבעים מטאליים. אך הן גם יכולות לקבל כל צבע אחר שעולה בדמיוננו – מאדום, ירוק, סגול ו/או כחול ועד שחור, אפור או חום. יתרה מכך, אם רוצים פרגולת אלומיניום במראה של גימור עץ, אפשר בהחלט לעצב כזו פרגולה.

מנגד, פרגולות עץ משתלבות בהרמוניה בחוץ, כאילו זה המקום הטבעי שלהן. הן מתכתבות היטב עם הנוף שבחוץ. עם זאת, ממש כמו האלומיניום גם את פרגולות העץ אפשר לקבל בכל צבע שניתן להעלות על הדעת. עוד יתרון שיש לפרגולות העץ מבחינה עיצובית הוא שניתן לחתוך לאיזה אורך ורוחב שאנחנו רוצים את קורות העץ. זה גם אפשרי עם פרגולות אלומיניום מסוימות, אך במקרים כאלו חייבים לעבוד בצמוד לאנשי מקצוע מיומנים שמתמחים בייצור פרגולות אלומיניום בהתאמה אישית.

תחזוקת פרגולות אלומיניום לעומת תחזוקת פרגולות עץ

אם משווים את התחזוקה של 2 סוגי הפרגולות אז אתם ככל הנראה שתבחרו באלומיניום. הסיבה לכך היא שאם פרגולת האלומיניום מיוצרת היטב ומותקנת על ידי אנשי מקצוע הרי שהיא לא תדרוש תחזוקה תכופה. משטח האלומיניום האטום עמיד מאוד בכל תנאי מזג האוויר כך שאין צורך לצבוע אותו או לחדש אותו בחילופה של כל עונה. פרגולת העץ "מפונקת" יותר. בדרך כלל רואים עליהן את גילן. לכן, כדי לשמור על פרגולת עץ במצב חדיש יהיה צורך לצבוע, לטשטש כתמים ולאטום מדי עונה.

כמה זה יעלה לנו?

אם משווים בין האלומיניום לעץ בכל מה שנוגע למחיר לטווח הקצר – אז המנצחת היא פרגולת העץ. על פי רוב מחירן של פרגולות העץ הוא נמוך יותר, כי חומר הגלם – העץ הוא זול יותר. אך אם מסתכלים לטווח הארוך יותר ולוקחים בחשבון את אורך חייה של פרגולת העץ ואת הצרכים התחזוקתיים התכופים שלה, הרי שבסופו של דבר פרגולת האלומיניום תצא זולה יותר, על אף ההוצאה הראשונית יקרה מעט יותר.

פרגולות אלומיניום, לכל עונה ולכל צורך