יש לכם סדר יום קבוע יחסית והחלטתם להכניס לתוכו אימוני כושר אישיים. כל הכבוד! מעבר לקושי שבשינויים, ובמיוחד כשמדובר על שינוי בסדר יום – תצטרכו לחשוב איפה ומתי להכניס את הפעילות הגופנית.

כלים
מאמן כושר אישי
מאמן כושר אישי

 

רובנו עסוקים מאוד ולאורך היום מתרוצצים בין העבודה למטלות הבית ולילדים וזו גם הסיבה שרבים מאיתנו דוחים או מבטלים את האימונים שלנו. על מנת שנוכל להתמיד ולהצליח, נצטרך לסדר לעצמנו את הלו"ז מחדש ולחשוב מתי יהיה לנו הכי נוח להכניס אימון ביום שלנו.

השעה האולטימטיבית לאימון תלויה במספר גורמים. באיזו שעה אתם מתעוררים בבוקר? האם יש לכם ילדים? במידה וכן, האם יש לכם פרטנר שעוזר לכם לארגן אותם או להקפיץ אותם לגנים ולבתי הספר? האם יש לכם תחביבים נוספים? עד כמה שעות הערב שלכם פנויות? אולי אתם בכלל עצמאים ויכולים למצוא לעצמכם שעתיים פנויות באמצע היום?

לאימון כושר בשעות שונות יש יתרונות וחסרונות, מאמן כושר אישי ממקסם את הסיכוי שהאימון שקבעתם אכן יתקיים, אך הכל בטל במידה וזה לא מתאים לכם.

היתרון הגדול באימון בוקר הוא פתיחת היום באנרגיות גבוהות וטובות. במידה ויש לכם את היכולת להתעורר מוקדם יותר ולעשות פעילות גופנית לפני שהעולם מתעורר, אתם תרגישו איך כל היום שלכם נראה שונה. אחרי מקלחת מרעננת וארוחה טובה אתם תתמלאו באנרגיה ותוכלו להתחיל את הבוקר ברגל ימין ומצב הרוח יהיה הרבה יותר טוב.

אך יש לקחת בחשבון כי קימה מוקדמת יותר עלולה לעייף אתכם, במיוחד בהתחלה. למי שרגיל להתעורר בשעה מסוימת ופתאום נאלץ לקום שעתיים מוקדם יותר, יהיה הרבה יותר קשה.

באימון ערב אין כל סיבה להתעורר מוקדם יותר, אך במידה ואתם רגילים ללכת לישון מוקדם, קרוב לוודאי ששעת השינה שלכם תתאחר. לאחר אימון ומקלחת אנו מרגישים רעננים וקשה לנו להירדם. כמובן שהכל תלוי גם בשעת האימון שלנו. החיסרון באימון ערב הוא שהוא בא על חשבון הזמן הפנוי שלנו, אולי על הזמן המשפחתי שלנו והילדים. הלוגיסטיקה עשויה להיות מעט יותר מסובכת מכיוון שבשעות הערב לרובנו יש יותר תכניות, סידורים ועניינים.

בסופו של דבר אין תשובה נכונה. חופי הים מלאים במתאמני-בוקר והפארקים מלאים במתאמני-ערב, כנ"ל לגבי חדרי כושר. לכל אחד מתאימה שעה אחרת וזה בהתאם לסדר היום שלו. חשבו מה נכון לכם יותר, נסו זאת ומקסימום תוכלו לשנות.