המאבק להרחקת אסדות הגז ומיכל הקונדנסט המסוכן מחוף הכרמל צובר תאוצה. סגן ראש מועצת חוף הכרמל מגייס למאבק את בכירי המערכת הפוליטית הארצית. השבוע הגיע עוזרד לכנסת עם משלחת של הארגון הסביבתי "שומרי הבית" ונפגש שם עם ח"כ יעל גרמן, שמונתה בידי יאיר לפיד לרכז את הטיפול בנושא הגז הטבעי במפלגת "יש עתיד", ושכנע אותה שיש להרחיק את אסדות הגז ממיקומן המתוכנן סמוך לחוף אל פי הבאר, ולהעביר את מיכל הקונדנסט ממיקומו המתוכנן בחוף הכרמל לבית הזיקוק. בהמשך מתכנן עוזרד להיפגש את בכירים במפלגות נוספות ולגייס גם אותם למאבק להרחקת האסדות.

כלים
אורן עוזרד סגן ראש מועצת חוף הכרמל(צילום: יח"צ)
אורן עוזרד סגן ראש מועצת חוף הכרמל(צילום: יח"צ)

לדברי אורן: "אנחנו במערכה נגד כוחות עדיפים. הקרב נגד האסדה ונגד מיכל הקונדנסט הוא לא רק נגד הממשלה אלא גם אינטרסים של מיליארדי דולרים. אני לא מתכוון לוותר, ומתכוון להיפגש עם פוליטיקאים במפלגות נוספות ולהבהיר גם להם את הצורך להרחיק את האסדה והמיכל מבתי תושבי חוף הכרמל. הפגישה עם ח"כ גרמן התנהלה באווירה מצוינת ואני מקווה ומאמין שגייסנו בעלת ברית חשובה למאבקנו  - לא רק את גרמן עצמה, אלא את מפלגת יש עתיד כולה".

אסדת הקידוח ומיכל הקונדנסט: שני מפגעים סביבתיים

חברת נובל אנרג'י האמריקנית וחברת דלק של יצחק תשובה מתכננות להקים אסדות לטיפול בגז שמופק במאגר הגז "לוייתן" כ-10 קילומטר מערבה מחוף הכרמל. הקמת אסדות כה קרוב לחוף מהווה מפגע סביבתי שמכער ומזהם את הסביבה ומסכן חיים של אלפי תושבים. זאת, למרות שבמאגרי הגז "כריש" ו"תנין" מתוכננת לקום אסדה במרחק של כ-70 קילומטרים מהחוף. בנוסף, מתכננת שותפות הגז להקים בשטח המועצה מתקן ענק שבו תאכסן כ-2500 חביות של קונדנסט – חומר שנוצר במהלך הפקת הגז ומורכב בחלקו הגדול מנפט גולמי. הקמת המאגר מהווה סכנה אדירה לתושבים, עקב פליטת חומרים מזהמים והחשש לדליפה במקרה תקלה, אסון טבע, פיגוע או מלחמה. חוות דעת של המשרד להגנת הסביבה קבעה שאין לאכסן קונדנסט באזורי מגורים. הרשויות המקומיות באזור, ובראשן מועצת חוף הכרמל, תושבים, יישובים וארגוני סביבה נאבקים להעביר את האסדה למרחק גדול יותר מהחוף ולהעברת מאגר הנפט הגולמי ("הקונדנסט") לבית הזיקוק. אורן עוזרד הינו ממובילי המאבק. עוזרד השתתף בדיון בוועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת בנושא והיה ממובילי ההפגנה שבה השתתפו מאות תושבים ופעילים מול ביתו של היזם יצחק תשובה. לאחרונה שלח עוזרד מכתב אישי ליצחק תשובה שבו התריע בפניו כי הוא מסכן את חיי התושבים ואף את חייו-שלו. עד כה לא קיבל עוזרד תשובה למכתבו החריף.