מסיג גבול שהשתלט על אדמות ציבוריות בחורשה סמוך לכביש 38 בבית שמש, פינה את הקרקע עליה השתלט שלא כדין, לאחר שאותר במהלך ביקורת של מפקחי החטיבה לשמירת הקרקע ברשות מקרקעי ישראל (רמ"י). הפולש הציב על אדמת המדינה קראוון למטרותיו האישיות למגורים, ללא היתר ובניגוד לחוק.

כלים
קראוון בחורשה בית שמש (צילום: רשות מקרקעי ישראל)
קראוון בחורשה בית שמש (צילום: רשות מקרקעי ישראל)

הפלישה לאדמות המדינה אותרה במסגרת הפעילות השוטפת שמבצעים מפקחי החטיבה לשמירת הקרקע ברשות מקרקעי ישראל, לאיתור פלישות ועבירות מקרקעין בקרקעות המדינה ברחבי הארץ. 

לאחר איתור הפלישה, מסרו מפקחי רמ"י לפולש התראה לפיה עליו לפנות את השטח, והבהירו לו כי הוא מבצע עבירה פלילית ואם לא יפנה את השטח כנדרש, הוא יפונה עפ"י החוק בליווי משטרה. מאחר ולא פינה את השטח, הוציאו נגדו מפקחי רמ"י צו לפינויו מהקרקע המודיע לו כי עליו לפנות את הקרקע בתוך 30 יום ולא, יפונה על פי החוק.

במקביל, הגישו מפקחי רשות מקרקעי ישראל תלונה בתחנת משטרת בית שמש כנגד הפולש. התלונה הוגשה בגין הסגת גבול במקרקעי ציבור, עבירה פלילית שדינה שנתיים מאסר בפועל. בעקבות הגשת התלונה במשטרה, קבלת ההתראה ולאחר שנחקר במשטרה, הבין הפולש את נחישותם של המפקחים לפנותו, והעדיף לפנות את הקרקע בעצמו, על מנת להימנע מתביעות נוספות.

הפולש פינה את הקראוון מהשטח והחזיר את הקרקע לקדמותה ולידי המפקחים והמדינה. מפקחי רמ"י החזירו את הקרקע למאגר הקרקעות הציבורי והציבו במקום שילוט המתריע מפני פלישות חוזרות. הקרקע חזרה לשמש כשטח ציבורי פתוח לרווחת הציבור.

"מפקחי רשות מקרקעי ישראל פרוסים בכל רחבי הארץ בהגנה על הקרקעות הציבוריות ומזהים לא אחת פלישות מסוג זה, בהן פולש מחליט לפעול לטובתו האישית על חשבון הציבור, מבלי כל היתר ובניגוד מוחלט לחוק, תופס לו פינה יפה ומתחיל להתגורר בה, אך הוא נתקל בנחישות המפקחים לפנותו והבין כי מוטב לו להתפנות בעצמו כדי להמנע מתביעות והוצאות. המפקחים החזירו לציבור קרקע אשר מיועדת לשמש כריאה ירוקה לרווחת הציבור. מפקחי הרשות ימשיכו לפעול במסירות ולהגן במסגרת החוק על האדמות הציבוריות לטובת הציבור כולו", אומר יואב ששון, מנהל מרחב ירושלים בחטיבה לשמירת הקרקע ברשות מקרקעי ישראל.