ועדת החינוך של הכנסת תקיים מחר (ג') דיון מיוחד בדרישה  להעביר למועצות האזוריות את מלוא מימון הסעות התלמידים לתיכוניים ובכך לאפשר להם פתיחת אזורי רישום מבקרת, זאת לבקשתו של אורן עוזרד, סגן ראש המועצה האזורית חוף הכרמל ומחזיק תיק החינוך במועצה. כך הודיע לעוזרד יו"ר ועדת החינוך של הכנסת, יעקב מרגי. עוזרד ישתתף בדיון ויסביר מדוע וכיצד הממשלה צריכה לפתוח את אזורי הרישום במועצות.

אורן עוזרד סגן ראש מועצת חוף הכרמל(צילום: יח"צ)
אורן עוזרד סגן ראש מועצת חוף הכרמל(צילום: יח"צ)

אגף החינוך במועצת חוף הכרמל, בראשות עוזרד, מנהל מאבק כדי לקבל ממשרד החינוך את מלוא תקציבי הסעות התלמידים ובכך לאפשר לתלמידים גמישות בבחירת בתי הספר התיכוניים בהם הם ילמדו.  לאחר שפנה לשר החינוך, נפתלי בנט, וטרם נענה, פנה עוזרד ליו"ר ועדת החינוך של הכנסת, ח"כ יעקב מרגי, וביקש לכנס דיון דחוף בנושא .

"עלי לבקשך לקיים דיון מיוחד בוועדה בעניין מימון הסעות ופתיחת אזורי רישום לתלמידים במועצות האזוריות בכלל ובמועצה האזורית חוף הכרמל בפרט", כתב עוזרד למרגי, "המועצה האזורית חוף הכרמל, המהווה בעניין זה דוגמא למתרחש במועצות האזוריות בכלל, משתרעת על מעל ל-183 אלף דונם", כתב עוזרד למרגי, "במועצה קיימים כשני בתי ספר על יסודיים, והתלמידים מופנים אליהם באופן קשוח...מתוך שיקולים חינוכיים השמים במרכז את טובת התלמידים והוריהם, יש לפתוח את אזורי הרישום לבתי הספר בצורה מבוקרת. במסגרת בה אזורי הרישום הם גמישים ומימון הסעות ניתן לכל תלמיד ללא קשר אם הוא לומד בבית הספר אליו יישובו ממופה, ניתן להפנות תלמידים לכל אחד מבי הספר במרחב הרשות בהתאם לצרכים הפדגוגיים, החברתיים ושיקולי פרט אחרים. במסגרת כזו להורים ולתלמידים תהיה גם זכות בחירה מבוקרת באיזה בית ספר תיכון הם מעוניינים ללמוד. .המכשול העיקרי לפתיחת אזורי הרישום נובע מבירוקרטיה לא מוצדקת במערכת החינוך - משרד החינוך מממן את התקציב להסעות תלמידים במועצה לפי המיפוי הקשיח של אזורי הרישום לבתי הספר...הכסף להסעות תלמידים מחוץ לאזורי הרישום הוקצה מראש על ידי חשבי האוצר והחינוך... אך למעשה – וללא כל היגיון או צידוק -  יישאר בקופת האוצר...המצב דומה במועצות אזוריות אחרות, כך שהנושא רלוונטי לתלמידים רבים במערכת החינוך בכל רחבי ישראל ותלמידים רבים ומשפחותיהם נפגעים מהשרירותיות הבלתי מתחשבת בה הם משובצים כיום לביה"ס או מהעדר הסעות לביה"ס אליהם נרשמו".