ממש בחודשים הקרובים נפתחת העונה של אחד מסוגי החופשות החלומיות והציוריות ביותר אליהן ניתן לנסוע, אשר פופולארית ביותר בקרב ישראלים – חופשת סקי.

כלים
ביטוח סקי
ביטוח סקי

עשרות אלפי ישראלים וישראליות טסים מדי שנה לחופשות סקי באתרים שונים באירופה, ויש להם סיבה טובה לעשות זאת – מדינות אירופה, אליהן ניתן להגיע מישראל בטיסה קצרה וזולה יחסית, הן ביתם של אתרי הסקי הטובים ביותר בעולם. מלבד למסלולים עצמם, עיירות הסקי הציוריות הללו מספקות המון אטרקציות נוספות, מהן יכולים ליהנות כל באי החופשה. גם כאלו אשר כלל אינם מומחים בגלישת סקי.

שופינג באנדורה וטיולים בעיירות ציוריות – חופשות סקי באירופה

כמובן שהאטרקציה העיקרית במרבית אתרי הסקי היא כמובן תשתית הגלישה, הנחשבת לטובה בעולם. אינספור קילומטרים של מסלולים בדרגות קושי שונות, עשרות ומאות מעליות המביאות את הגולשים במהירות לכל נקודה באתר, חודשים ארוכים של שלג רך וציוד סקי או סנובורד מתקדם ואיכותי. עד כאן מה שבאמת מעניין את מי שהגלישה היא המטרה העיקרית של חופשת הסקי מבחינתו.

אך מה עם מי שהגלישה אינה בהכרח בראש מעייניו? למשל, נשים רבות אוהבות להצטרף לבעליהן בחופשות הסקי, על מנת לנצל את ההזדמנות לחוויות שונות ואטרקציות אשר אינן בהכרח כוללות גלישה במדרונות המושלגים. למשל, שופינג בחלק מעיירות הסקי נחשב לתחביב של מבקרים רבים, במיוחד במדינות כמו אנדורה, בולגריה ומדינות נוספות בהן השופינג זול יחסית. באנדורה למשל לצד הנופים המדהימים של ההרים המושלגים מסביב ישנם שדרות קניות ענקיות של המותגים המובילים בעולם מ-ZARA ו-MANGO,VICTORIS SECRET כמובן עד חנויות קונספט של PANDORA, ROLEX וAPPLE- אנדורה היא נסיכות קטנה בתוך ספרד והיא לא גובה מע"מ! גן עדן של ממש ל"גולשות סקי" המתחילות שלבטח יוותרו על כמה ימי סקי בשביל אטרקציה שכזאת. בנוסף לכך לא תרצו לוותר על טיולים וסיורים בסביבת אתרי הסקי, בעיירות הציוריות. הנופים כמובן עוצרי נשימה (האלפים האירופאים המושלגים בחורף – כל מילה נוספת מיותרת...) והעיירות הציוריות השוכנות בקרבת האתרים מתאפיינות ברחובות אינטימיים בעלי מראה עתיק, פאבים ומסעדות מקומיות המגישות את מיטב המנות המסורתיות המקומיות ועוד. במרבית האתרים והעיירות השכנות ניתן למצוא גם טיולים וסיורים מודרכים, הן ברגל והן ברכבים, עם הדרכה קצרה אודות ההיסטוריה המקומית, תצפיות מנקודות מהן נשקפים נופים עוצרי נשימה וכו'.

לא לשכוח ביטוח סקי מקיף

נקודה שחשוב להזכיר בהקשר של נסיעה לחופשות סקי היא ביטוח סקי. מכיוון שרבים מהישראלים הטסים לחופשות סקי עושים זאת באמצעות חבילות של "הכל כלול", פעמים רבות דווקא הביטוח נופל בין הכיסאות, ורבים יוצאים לחופשות אלו ללא ביטוח נסיעות, או עם ביטוח נסיעות שלא שרכשו באמצעות האתר שמכר להם את החבילת סקי. חשוב לדאוג לביטוח סקי מתאים כאשר טסים לחופשה שכזו, מומלץ להתייעץ עם מומחה לביטוח נסיעות לחופשת סקי, שיתאים לכם את הביטוח הנכון וימליץ לכם מה כדאי להרחיב בביטוח ועל מה ניתן לוותר, ביטוח נסיעות הכולל הרחבה לספורט חורף, איתור חיפוש וחילוץ וצד שלישי אלה הדברים החשובים ביותר. חשוב גם למי שמתלווה לחופשת סקי, ואינו בהכרח מתכוון לגלוש, לדאוג לכל הפחות לביטוח נסיעות רגיל לחו"ל ניתן לרכוש ביטוח שכזה עד 5 ימים דרך כרטיסי האשראי, שבכל מקרה ובמידה ותזדקקו לסיוע רפואי בעיירה פסטוראלית בגובה 2000 מ' באלפי האיטלקיים או השוויצרים, לא אתם תחויבו במלוא החשבון הרפואי...

לסיכום, חופשות סקי הן ללא ספק מסוג החופשות החלומיות והמהנות ביותר שרק ניתן להעלות על הדעת. רק תדאגו לטוס לאתר איכותי ולהצטייד ובכל הציוד והשירותים הנחוצים והנכללים בחבילות הסקי (כמו גם ביטוח סקי הולם...), וזו צפויה להיות חופשה חלומית שלא תשכחו לעולם.