ארגון המשמר החברתי שלח ביום א  15.10.2017 מכתב לשר החינוך, נפתלי בנט, ולמנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב, שבו מחה על קיצוץ בשעות ההוראה שעמותת "קדימה מדע" מחוייבת לתת לילדים חולים.

יוסי צרפתי (צילום: יח"צ)
יוסי צרפתי (צילום: יח"צ)

"המשמעות של הקיצוץ היא שאלפי ילדים חולים שהחינוך שהם ראויים לקבל יפגע אנושות" נתכב במכתב ששלח לבנט מנכ"ל המשמר החברתי, יוסי צרפתי, "יש לציין כי צעד זה הוא בניגוד למכרז שבו זכתה העמותה המגדיר את כמות השעות הניתנת לילד המרותק לביתו. קיצוץ בשעות הלימוד של ילדים חולים אשר מרותקים לביתם הוא דבר מקומם.

מדובר בפגיעה במחויבותו הבסיסית של משרד החינוך לכל ילד, בהוספת קושי לחייהם הקשים בלאו הכי של ילדים חולים ומשפחותיהם, ובפגיעה בערכים אנושיים ויהודיים של ביקור חולים, דאגה לחולה ולחלש וחינוך לכל. לא למותר לציין שמי שייפגעו מן ההזנחה הזאת, הם ילדים חולים ממשפחות שאינן מבוססות, כיוון שהורים מבוססים לילדים חולים ישלימו את החסר באמצעות מורים פרטיים. 

הדבר הופך מדאיג ומכעיס עוד יותר כאשר אנחנו מבינים שייתכן שהדבר קשור בכשלים של חברה חיצונית אשר אמונה על הנושא. אנחנו קוראים לך למנוע את הקיצוץ בשעות ההוראה, ולדרוש מ'קדימה מדע' לתת דין וחשבון בנושא".

המשמר החברתי פנה ליו"ר וועדת החינוך ח"כ יעקב מרגי בדרישה לקיים דיון דחוף בנושא.