ברוב הפעמים לאחר שבונים אתר אינטרנט לבית העסק, מגיעה ההתלבטות אם לשלב פרסום בגוגל באסטרטגיית קידום האתר.

כלים

לפני כן, נתחיל בחשיבותו של הקידום האורגני, קודם כל עליכם לוודא שהאתר שלכם בנוי בצורה נכונה כך שמנועי החיפוש יוכלו לסרוק אותו באופן האופטימלי ביותר:

יש לדאוג להיררכיה נכונה של כותרות: יש לוודא שבכל עמוד תהייה כותרת H1 כשלאחרייה יופיעו כותרות H2, H3 וכן הלאה. כותרת H1 צריכה להופיע בכל עמוד רק פעם אחת וכותרת H2 יכולה להופיע לפחות 3 פעמים, וגם כותרות H3, H4 וכן הלאה. כמו כן, יש לשלב בכותרות את ביטוי המפתח של אותו העמוד, כלומר אם עמוד מסוים מדבר על בגדי רכיבה, רצוי שהביטוי "בגדי רכיבה" יופיע בכותרת H1 ו-H2, אך היזהרו לא להגזים ולהפציץ את הכותרות בביטוי המפתח. בנוסף, רצוי לסדר את הכותרות בסדר הבא:

כותרת H1 – בגדי רכיבה

כותרת H2 – סוגי בגדי רכיבה

כותרת H2 – היתרונות

כותרת H3 – איפה לקנות?

יש לסדר את ה-URL בצורה נכונה והיררכית: בחלק מהאתרים לא שמים דגש על מבנה הURL וזה לא טוב, במיוחד שיש להם חשיבות בעיני הסורקים של מנוע החיפוש שמנסים להבין את ההיררכיה של האתר. בכדי להבין כיצד לבנות את הURL - שלכם בצורה נכונה תוכלו להיעזר בדוגמא הבאה: אם יש לכם בלוג באתר, אז רצוי שתבנו אתURL  בצורה הבאה: www.example.co.il/blog , כך שכאשר יכנסו למאמר בשם "איך לשפר את העסק שלך" דרך הבלוג, אז ה-URL יוצג בצורה הבאה:

איך לשפר את העסק שלך  www.example.co.il/blog/ - כך ניתן להבין שהמאמר "איך ניתן לשפר את העסק שלך שייך לבלוג. גוגל מאד אוהבת סדר.

יש לדאוג לכותרות SEO טובות: מדובר בכותרות שמופיעות בתוצאות החיפוש של גוגל. רצוי שאותן הכותרות יכילו את ביטויי המפתח של העמודים אותם אתם מקדמים. נגיד אם אתם רוצים לקדם עמוד שמדבר על בגדי רכיבה שהוא גם ביטוי המפתח בעצמו, אז רצוי שתכתבו בכותרת SEO את הדבר הבא: "בגדי רכיבה | שם החברה – דואגים שתרגישו בנוח!"

כמו כן דאגו לשלב את ביטויי המפתח בתוכן של אותו העמוד שמדבר על בגדי הרכיבה, אל תפציצו בביטויי מפתח, אך רצוי שיופיעו לכל היותר בין 3-4 פעמים בתוכן של אותו העמוד.

ועכשיו נעבור לחשיבות הפרסום בגוגל. כשאתם באים לשווק את האתר שלכם, חשוב לשלב מספר דרכים לקידומו בכדי שיקודם באופן האפקטיבי ביותר: זה אומר לשלב קידום אתרים אורגני, פרסום בגוגל והקמת עמודי פרופיל ברשתות החברתיות השונות וקידום העסק באותן הפרופילים.

היתרון בפרסום בגוגל הוא שניתן להעלות מודעות ממומנות (בעזרת גוגל אדוורדס) כך שיופיעו בתוצאות הראשונות במנוע החיפוש בגוגל שזה אומר שכאשר גולשים מחפשים את הביטוי "בגדי רכיבה" במנוע החיפוש של גוגל, המודעה שלכם על בגדי הרכיבה, תופיע להם באחד מ-3-4 התוצאות הראשונות, וידוע שרוב הגולשים נוטים להיכנס לתוצאות הראשונות שהם רואים. בנוסף, רק מי שחיפש "בגדי רכיבה" ייחשף למודעות שלכם, כך שלרוב מדובר באנשים שרוצים לקנות בגדי רכיבה - מה שמגדיל את הסיכוי שילחצו על המודעה שלכם.

כמו כן, אותן המודעות מכילות קישור לאתר / דף הנחיתה, כך שכאשר הגולשים ילחצו על המודעה שלכם, הם יגיעו לאתר/לדף הנחיתה שלכם. אם בחרתם במסלול תשלום עבור קליק, גוגל תחייב אתכם רק על גולשים שלחצו על המודעה שלכם והגיעו לאתר/דף הנחיתה. כמו כן, אם יש לכם הגבלה על התקציב, תוכלו להגדיר את התקציב היומי, כך שברגע שהגעתם לסכום המקסימלי שלכם, המודעות שלכם יפסיקו להופיע – מדובר ביתרון נוסף, כי זה אומר שיש לכם שליטה על התקציב ועל הופעת המודעות.