מאבקם של תושבי רמת השרון להצלת חורשת העמל ברובע הדר עולה מדרגה: התושבים זועמים על כך שראש העירייה אבי גרובר מסרב להציג מידע שביקשו התושבים, באמצעות חוק חופש המידע, באשר לסקר תנועה שהתקיים ברובע הדר ואשר ראש העירייה מונע מהתושבים לתושבים גישה לתוצאותיו. בארגון "משמר החורשה" אומרים: "גרובר פועל בניגוד לחוק ולדמוקרטיה, יש תחושה של איבוד עשתונות בעיר"

כלים
חורשת עמל (צילום: עמית גירון)
חורשת עמל (צילום: עמית גירון)

כחלק מהמאמץ למנוע את כריתת חורשת העמל ברמת השרון שמובילים תושבי השכונה שחברו לארגון "משמר החורשה", תושבי השכונה פנו פעמיים, לראשונה בחודש יולי 2016 ושוב לפני כחודש, בבקשה לקבלת מידע עפ"י חוק חופש המידע מעיריית רמת השרון. אחת הבקשות מתייחסת לסקר תנועה שהתקיים ברובע הדר בשנה האחרונה, אשר את תוצאותיו הם ביקשו לקבל – אך למרבה הפלא, קיבלו תשובה אשר מסרבת למסור להם את המידע, בניגוד לחוק. "ראש העיר, אבי גרובר, עובר על החוק המחייב את העירייה למסור את המידע. נראה שראש העיר איבד את העשתונות, שכח שהוא שליח ציבור ואמור למעשה לפעול לטובת התושבים והעיר", אומרים תושבים הפעילים במשמר החורשה.

התושבים הנאבקים נגד כריתת החורשה, באמצעות עו"ד תום סטרוגו ממשרד עו"ד סטרוגו והראלי בת"א, פנו פעמיים במכתב לממונה על חופש המידע בעיריית רמת השרון, בבקשה לקבל מידע. בפעם הראשונה נשלחה בקשה כבר לפני כשנה ב-17 ביולי 2016 ובפעם השנייה ב-1 ביוני 2017. בבקשות נכתב "למרשנו נודע כי נערך סקר תנועה ברובע הדר וסביבתו בשנה האחרונה", בהמשך העירייה התבקשה להעביר העתק מסקר התנועה. כמו כן נאמר במכתב "בתשובת העירייה מיום 20/9/16 על חלק מהסעיפים עניתם כי מדובר ב"מדיניות בעיצוב" ולכן לא נתתם המידע המבוקש, בהינתן שהמדיניות עוצבה, אנו מבקשים לקבל את המידע כעת".  

תשובת העירייה מיום 12 ביולי 2017 "אין בידי מידע בהתאם להנחיות החוק לעניין זה" ובאשר לסעיף השני בו התבקשו לעדכן באשר למדיניות העירייה, נמסרה התשובה "אין לי אלא לחזור על תשובתי ממכתבי הקודם מיום 20.9.16", כלומר לא נמסר מידע.

בארגון "משמר החורשה" בו פעילים תושבים רבים מרמת השרון הביעו זעזוע מכך שראש העירייה עובר על החוק ביודעין ומסתיר מידע מהתושבים. במהלך השבוע ייפגשו הפעילים וידונו בדרכים להחרפת המאבק נגד החלטת ראש העיר גרובר לכרות את חורשת העמל.

חורשת העמל, בה למעלה מ-150 עצים, היא הריאה הירוקה היחידה במרכז האורבני של רמת השרון ואחת משתי החורשות האחרונות ברמת השרון. החורשה מהווה יעד פופולרי לטיול ופנאי בקרב ילדים ומבוגרים העיר, והיא בית קבוע וחסר תחליף לקיפודים, חרדונים, עטלפי פירות, נקרים, יונקי דבש וציפורי אדום-חזה.  

עיריית רמת השרון מתכננת להקים בית ספר במקום החורשה שתיעקר, למרות שבאותו רובע כבר קיימים שלושה בתי ספר ולמרות שמחסור בבתי ספר קיים דווקא באזורים אחרים לגמרי של רמת השרון -  מורשה והאזור הצפוני של העיר. הקמת בית ספר נוסף במרכז רמת השרון בהכרח תחמיר את עומסי התנועה הכבדים ברמת השרון ובסביבותיה ולכן המידע באשר לסקר התנועה חשוב מאוד לתושבים.