שני מתחמי תיירות   מרכזיים באילת שנבנו שלא כחוק ופעלו במשך שנים נהרסו ופונו במסגרת מבצע אכיפה משולב,  כנגד תופעת הפלישה למקרקעי ציבור והבנייה הבלתי חוקית.  הטאג' מאהל הידוע שבמסגרת פעילותו הלא חוקית הציב מכ ולות וטרקטורונים על קרקעות מדינה בניגוד לחוק והקים  מאהל בדואי, מזח, דוכן למכירת כרטיסים, פינות ישיבה, שמשיות והשליך  פסולת רבה בסביבתו, כל זאת בניגוד לחוק וללא קבלת היתרים.

כלים
(צילום:רשות מקרקעי ישראל)
(צילום:רשות מקרקעי ישראל)

כידוע, השימוש הבלתי מורשה באדמות המדינה מהווה הסגת גבול במקרקעי ציבור, עבירה פלילית שדינה עד שנתיים מאסר בפועל  והשלכת פסולת בלתי חוקית מהווה עבירה פלילית לפי חוקי שמירת הניקיון.

במסגרת ביצוע צו הריסה מנהלי של עיריית אילת,  הגיעו  אנשי היחידה הארצית לאכיפת דיני התיכנון והבניה שבמשרד האוצר,  מפקחי רשות מקרקעי ישראל, ומפקחי עיריית אילת,  בליווי כוחות משטרה למתחם הטאג' מאהל- אירוח בדואי שהקים במקום איציק בוכובזה, תוך הסגת גבול למקרקעי ציבור,  כדי לפנותו.

הטאג' מאהל- השתרע על השטח שיעודו לשמש כשטח ציבורי פתוח לרווחת הציבור, בחלק שבין בריכות המלח לשדה התעופה באילת.  הפולש הציב מכולות וטרקטורונים, הקים במקום מאהל בדואי והשליך במשך תקופה ארוכה פסולת, אשר מעבר להיותה זלזול בוטה בערכי הנוף יצרה גם מטרד סביבתי, תוך חשש לזיהום הקרקע ומי התהום.

בעקבות ההתראות שנמסרו לו טרם הפינוי,  פינה הפולש את הטרקטורונים מהמקום, אך לא השלים את פינוי המתחם וניקויו כנדרש, לכן הגיעו המפקחים למקום, פינו את המכולות והמאהל מהמקום, אספו את הפסולת שהועברה להטמנה באתר מורשה והשיבו את הקרקע לקדמותה ולמאגר הקרקעות הציבורי.

במסגרת ביצוע פסק דין של בית המשפט  פינו כוחות האכיפה אף  מתחם ספורט ימי שהוקם ע"י מסיג הגבול איתמר אקרט בחוף הצפוני של אילת, סמוך למסעדת ארומה אל מול מלון הילטון מלכת שבא. הפולש אקרט הקים במקום מזח בשטח של כ-100 מ"ר, בנוסף הקים דוכן לממכר כרטיסים, הציב פינות ישיבה ושמשיות ללקוחותיו וכל זאת על הקרקע הציבורית ללא היתר ובניגוד לחוק.

בעקבות ההליך המשפטי שניהלו, במקביל, רשות מקרקעי ישראל ועיריית אילת כנגד הפולש, התקבל לאחרונה פסק דין שקבע כי עליו להרוס בעצמו את המתחם, לפנות את הקרקע ולהשיבה לידי המדינה.

מאחר ואקרט לא פינה את המתחם בזמן שנקבע לו בפסק הדין, המפקחים הגיעו בליווי רשויות האכיפה לפנותו. המפקחים הרסו את המזח שהקים, פינו את פינות הישיבה והשימשיות שהוצבו במקום, ניקו את השטח והשיבו את הקרקע לקדמותה. שילוט המתריע מפני פלישות הוצב במקום.

"מדובר בשני מקרים שונים ובוטים של זלזול בחוק, זלזול בציבור לו שייכות האדמות ובאחד המקרים אף זלזול בפסיקת בית המשפט אשר קבעה במפורש כי על הפולש לפנות בעצמו את מתחם הספורט הימי שהקים בניגוד לחוק. מפקחי הרשות פועלים ללא הרף ובנחישות במטרה להגן על אדמות המדינה מפני פולשים אשר גוזלים את אדמות הציבור בניגוד לחוק. המפקחים עמדו על פינויים של שני הפולשים ובכך הסתיים מאמץ רב שנים, אשר בצדק רב השיב לציבור את קרקעותיו כדין. עתה הם ידרשו גם להשיב לקופת המדינה את העלויות שנדרשו כדי לפנותם". אומר אילן ג'אן ,  סגן  מנהל מרחב דרום בחטיבה לשמירת הקרקע ברשות מקרקעי ישראל.