שגריר בריטניה בישראל, דיוויד קוורי ובן זוגו אלדו הנריקז, צבעוניות ומותגי על ועוד הפתעות יקחו חלק במצעד הגאווה 2017. ב-28 ביוני 1969 פשטה משטרת ניו יורק על "סטונוול אין" בר קפה של הומואים בגריניץ' וילג' מנהטן, ניו יורק והציתה גל מהומות ספונטני, חסר תקדים של הומואים, לסביות, וטרסג'נדריות נגד ההומופוביה והמדיניות האלימה של המשטרה והעירייה.

כלים
אמריקן איגל. צילום: יח"צ
אמריקן איגל. צילום: יח"צ

אירועי הסטונוול היו למעשה הפעם הראשונה שבה חברי הקהילה הלהט"בית התקוממו באופן מאורגן כנגד האפליה על רקע נטייה מינית וזהות מגדרית. המהומות נחשבות כיום כנקודת ציון בתולדות המאבק לזכויות להט"ב, שכן זו הייתה הפעם הראשונה בה הומואים, לסביות, ביסקסואלים וטרנסג'נדריות התקוממו באופן מאורגן כנגד התעמרות שלטונית על רקע נטייה מינית וזהות מגדרית. המהומות החלו תהליך שהביא בעשרות השנים שמאז, למהפך במעמדם החוקי והחברתי של להט"בים בעולם המערבי.

ביום שישי ה-9 ביוני בתל אביב יתקיים מצעד הגאווה שצפוי להיות המצעד הגדול ביותר שנערך בישראל: השנה ישתתפו במצעד כ-10 משאיות - מספר המשאיות הגדול ביותר בכל המצעדים שהיו עד כה בישראל. את הצועדים במצעד הגאווה ילוו 7 משאיות של ליינים גאים הפועלים בעיר – דרעק, אריסה, WTF, BE PROUD, זותי, שירזי והפאג.

בנוסף, תצטרף לראשונה למשאיות התל אביביות משאית של ליין חיפאי. שתי משאיות מענייניות שיצעדו השנה הן המשאית של המרכז הגאה, האחראי על שלל אירועי התרבות בעיר במהלך אירועי הגאווה, כולל שיתופים יוצאי דופן עם תאטראות הבימה והקאמרי, וכן על הפנינג הגאווה שייערך לפני המצעד בגן מאיר ומשאית נוספת של השגרירות הבריטית שתשיק לראשונה בעולם משאית גאה, אליה צפויים להצטרף שגריר בריטניה בישראל, דיוויד קוורי, ובן זוגו אלדו הנריקז.

כמדי שנה ולקראת יום הגאווה מוצרים רבים "לובשים" צבעוניות גאה במיוחד ומצדיעים למאבקה של הקהילה הלהט"בית. כך לדוגמא מותג שפתוני הבאלם ליפסמקר מציע מהדורה מיוחדת של שפתונים בטעמי סוכריות סקיטלס, כשדגל הגאווה מעטר את חזית המארז בו הוטמנו השפתונים המתוקים. ברשת iStore חוגגים את חודש הגאווה במגוון מוצרים מדליקים וצבעוניים, כאשר 10% מהכנסות המכירות הללו ייתרמו לארגון הנוער הגאה "איגי" וגם רשת האופנה הבינלאומית אמריקן איגל השיקה ליין שכולל חולצות טי שירט, גופיות וכובעים שעוצבו במיוחד כחלק מהתמיכה בקהילה הגאה ואת כל ההכנסות ממכירת הפריטים הללו היא תעביר קודש לטובת ארגון "איגי".

וודקה אבסולוט השיקה את Absolut Mix, - מהדורה מוגבלת וייחודית בה ששת צבעי הדגל המופיעים של גבי הבקבוק משתנים בהתאם לזווית ממנה מביטים עליו, ורשת ללין מציעה מיסט מרענן לפנים, המעוצב בשילוב סרט צבעי הגאווה, עם הכיתוב: spray the love. מותג מוצרי החשמל הבינלאומי Teka בחר לציין את שבוע הגאווה על ידי הצגת דגם של מקרר עם הדפס זכוכית גדול של דגל הגאווה מתנופף עליו ואילו חברת האופנה TNT בחרה לשווק על גבי חולצות טי שירט שעוצבו על ידי יוסי מדר את הלוגו הרשמי שיככב באירועי שבוע הגאווה יחד עם המוטו עם המוטו LET IT B. בפוקס הום תמצאו מגבת חוף תוססת במיוחד, במאניה ג'ינס מוצע כובע מצחייה מעוטר בצבעי הדגל וגם לקוסט בחר למקום במרכז שעון היד שלו את התנין הירוק אלא שהפעם הוא מוצע בגרסתו הגאה. לקינוח מציע מותג הלק האמריקאי ORLY את "פרייד נייל" – הלוא הן ציפורניי הגאווה המבקשות להעיד כי זוהי הזדמנות מצויינת להביע הזדהות ותמיכה עם מאבק הקהילה החד מינית באמצעות 10 אצבעות המקושטות בעושר הצבעוני של דגל הגאווה!.