ישראלים רבים המוצאים את עצמם מעורבים בתאונות דרכים שכוללות נזקים לרכב, מתלבטים אם ישתלם להם יותר לשלם על התיקון מכיסם או להפעיל את חברת הביטוח, משום שקיומן של תביעות מייקר את עלויות הפרמיות העתידיות.

כלים

 

לפניכם שש עובדות חשובות שכדאי לכם לדעת, מטעם מומחי ענף ביטוח רכב של הפניקס.

אישור מראש לפיצוי

במקרה של תאונת דרכים, כדאי לכם לאשר פיצוי מראש מול החברה המבטחת, וזאת עוד בטרם התקבלה תביעה מטעמם של מי מיתר המעורבים במקרה. במצב זה, חברת הביטוח תיקח על עצמה מבעוד מועד את כלל הוצאות המשפט, באופן שאינו תלוי בתוצאותיו. זאת, בשונה מאשר במצב בו אין אישור מראש, בו כיסוי הוצאות המשפט מוחל על המבוטח במקרה של הפסד.

הגדרתה של תביעה נגד חברת הביטוח בענף ביטוח הרכב

חשוב לדעת שלא כל תביעה בגין פגיעה ברכבכם מוגדרת כתביעה נגד חברת הביטוח. תביעה נגד חברת הביטוח מוגדרת כמצב בו אתם נמצאים אשמים בתאונת הדרכים, והצד השני (המכונה צד ג' בשפה המקצועית) תובע אתכם דרך החברה בה אתם מבוטחים, לצורך כיסוי ההוצאות שלו ושלכם.

השתתפות עצמית והתייקרות הפרמיה

במקרה בו הוגשה נגדכם תביעה דרך החברה בה אתם מבוטחים, תידרשו לשלם השתתפות עצמית העומדת במרבית המקרים על סכום שנע בין 1,500-200 ש"ח, וכן לתשלומי פרמיה יקרים יותר במהלך שלוש השנים שלאחר התאונה. מומחי ענף ביטוח רכב של הפניקס מזכירים כי זו זכותכם המלאה לבדוק ולעמוד על התנאים המדויקים ועל עלות התייקרותה של הפרמיה, כמו גם לקבל מידע אודות גובה ההשתתפות העצמית. כך תוכלו לשקול אם משתלם לכם להפעיל את חברת הביטוח או לשלם על הוצאות התאונה מכיסכם.

כתב הודאה באשמה

אם הייתם מעורבים בתאונת דרכים וזו לא הייתה אשמתכם, מוטב שתבקשו מהצד השני בו במקום חתימה על כתב הודאה באשמה. כתב זה ישמור על זכויותיכם הביטוחיות בהמשך הליכי הטיפול במקרה מול חברות הביטוח ומערכת המשפט.

תביעת חברת הביטוח במקרה של נזק הנגרם לרכב בחניה

נהגים רבים מוצאים את רכביהם ניזוקים לאחר שהשאירו אותם בחנייה. במקרה זה, מן הסתם, אין את מי לתבוע, כי זהותו של הנהג הפוגע אינה ידועה. מומלץ לברר ולהשוות במצב זה בין עלויות התיקון הנדרש ברכב לבין אלו שכרוכות בהשתתפות העצמית ובסך התשלומים שיידרשו בשלוש השנים הקרובות בגין התייקרות הפרמיה.

תביעות בהיקפי נזק שונים

לא כולם יודעים שבכל הנוגע להתייקרות הפרמיות ולגובה סכום ההשתתפות העצמית, אין הבדל בין תביעת חברת הביטוח על שריטות קלות בצבע של רכבכם לבין תביעה במצב של הרס מוחלט לרכב, הידוע בכינויו "טוטאל לוס". לפיכך, במקרים רבים עדיף לשלם על נזק קל באופן עצמאי ולא להידרש לתשלומי פרמיה גבוהים יותר לטווח הארוך.

לסיכום, מומחי ענף ביטוח רכב של הפניקס מזכירים לכם כי כמבוטחים, בידיכם מלוא הזכות לקבל מידע מקיף ומפורט על זכויותיכם. מומלץ לכם להתנהל באופן שקול ומושכל על מנת לצאת ממצבים מצערים של תאונות דרכים במינימום ההוצאות ההכרחיות.