לא מעט אנשים הנתקלים בשחיתות במקום העבודה מפחדים לחשוף אותה מחשש לפיטורים והתנכלות. חושפי שחיתות רבים הופכים למטרה להתנכלות - אולם, מצב זה יכול להשתנות בזכות הציבור. קמפיין מימון המונים יכול לסייע רבות בשינוי המציאות הקלוקלת, ולתמוך בחושפי השחיתויות המנודים אשר עומדים לבד אל מול מוקדי כוח המנסים להשתיקם.

עו"ד חי בר-אל. צילום: דרור קרופרו
עו"ד חי בר-אל. צילום: דרור קרופרו

עמותת “עוגן”, הארגון היחיד בישראל שנוסד כדי לסייע ולהגן על חושפי שחיתויות הסובלים מפיטורים, התנכלויות ורדיפות, יוצאת בקמפיין מימון המונים כדי להמשיך ולשמור על חושפי השחיתויות

העמותה, בראשות עו"ד חי בר-אל, מעניקה לחושפי השחיתות תמיכה משפטית, תקשורתית, ציבורית, חברתית ונפשית. עד כה סייעה "עוגן" ללמעלה מ- 1,000 חושפי שחיתות והביאה לכך שרבים מהם שעמדו בפני פיטורין הוחזרו למקום העבודה שאותו ניסו לתקן. העמותה גרמה למהפכה שלמה בטיפול בחושפי שחיתות בישראל, זכתה בפרס יו"ר הכנסת לאיכות החיים בישראל לשנת תשנ"ח, והיא מתפקדת גם כ'ידידת בית המשפט' בתיקים משפטיים של חושפי שחיתויות.

אולם, על אף הפעילות הענפה, עמותת "עוגן" פועלת ללא מקורות מימון ולמעשה ללא תקציב, פרט לתרומות קטנות של מתנדבי ופעילי "עוגן", התורמים מזמנם וכספם כדי להגן על חושפי שחיתויות.

כעת, יוצאת העמותה בקריאה לציבור לתרום לטובת מיגור השחיתות בישראל וליצור חברה חסינה ויציבה יותר. העמותה הציבה יעד של 200,000 ₪ על מנת להמשיך ולשמש השופר של חושפי השחיתויות בישראל.

לינק לדף הקמפיין לרבות סרטוני וידאו:

https://www.mimoona.co.il/Projects/4057