חה"כ רוזנטל על הפוליגרף לקציני משטרה "נתניהו מבקש להפחיד את חוקריו, גם לאמסלם מניע אישי - נקמה" בתגובה ליוזמת הפוליגרף של ח"כ דודי אמסלם (הליכוד) כפי שהתפרסם היום ב"ידיעות אחרונות" מסר ח"כ מיקי רוזנטל (המחנ"צ): "הרעיון לשלוח את קציני המשטרה לפוליגרף לא נועד לנקות את שורות המשטרה, אלא לפגוע ברוחה"

חה"כ מיקי רוזנטל
חה"כ מיקי רוזנטל

 

רוזנטל: "כשראש הממשלה חשוד בפלילים - מה יותר הגיוני מבחינתו מלנסות ולהפחיד את חוקריו. אחרי שהאשים את המשטרה שהיא מבצעת חקירות ב״שירות התקשורת והאופוזיציה״, ואחרי שהטיח בחוקרים שהם כבר לא יכולים ״לרדת מהעץ הגבוה עליו עלו״ בעניינו - מגיע עכשיו הניסיון הנואל לשלוח את כל קציני המשטרה לפוליגרף תקופתי נתניהו מנסה להיחלץ מכתב אישום וכל האמצעים כשרים בעיניו, כולל פגיעה אנושה במעמדן של מערכות החוק והמשפט.

את הרעיון מקדם בחדווה יו״ר ועדת הפנים, ח״כ דוד אמסלם, שגם לו יש מניע אישי: נקמה. לפחות פעמים הוא פגש את הקצינים בחדרי החקירות, כחשוד. פעם אחת היה חשוד בזיוף טפסי התפקדות לליכוד - ואף נעצר - ופעם נוספת היה חשוד בפרשת השוחד בהולילנד, וכפסע היה בינו לבין כתב אישום.

להתווכח אם זו הדרך המיטבית לשפר את איכות הקצונה הבכירה, אבל אין ספק, שהרעיון לשלוח את כל הקצינים (1600 לפחות) לפוליגרף לא נועד לנקות את שורות המשטרה, אלא לפגוע ברוחה, שהרי כולם יהפכו מעתה ל״חשודים״.

מקומם ששני חשודים (נתניהו היום ואמסלם בעבר) הם אלה שמקדמים יוזמות כאלה. המעט שנדרש מאיש ציבור הגון הוא להימנע מקידום יוזמות שיש לו עניין אישי בהם"