נשות תנועת מחסום watch הפגינו הבוקר במחאה על ההחלטה שלא לתת פיצויים למשפחת דאוובשה פעילות תנועת הנשים מחסום watch, הפגינו הבוקר במסיבת העיתונאים שקיימה משפחת דאוובשה במחאה על ההחלטה שלא לתת פיצויים למשפחה.

צילום: מחסום watch
צילום: מחסום watch

רעיה ירון דוברת מחסום watch הקריאה במסיבת העיתונאים את הדברים הבאים: "אחמד דאוובשה, אותו ליויתי ימים רבים, לא יוכר כנפגע טרור. למה? כי אחמד הוא ילד פלסטיני.

רק יהודים הם נפגעי טרור. ילדים ומבוגרים. ובלבד שיהיו יהודים. או, לפחות אזרחי ישראל. אחמד, עוד מעט קט בן 7, יתום מהוריו ואחיו, הוא סתם ילד פלסטיני. וככה סתם יתום... ביתו למעצבה, נותר שרוף ומפוייח. גם נשמתו. עד קץ הימים.

הוא אינו נפגע טרור. כי הוא לא יהודי. ולא אזרח ישראלי. נפגע טרור יכול להיות רק יהודי ואחמד מה לעשות, נולד פלסטיני. וסבא של אחמד, חוסין, בן 53 לא יכול ללכת לעבוד. כי לסבא חוסין, יש נכד. יתום. הוא אינו יכול לנטוש אותו ולצאת לעבוד. הוא כבר נינטש מאמו אביו ואחיו. בביקורי בכפר הולדתו של אחמד, דומא, ראיתי כיצד אחמד זקוק, כמעט בכל צעד מצעדיו לידו התומכת והאוהבת של סבו חוסין.

וישראל... מדינה מסודרת. ליהודים. ולישראל, שר בטחון שנזהר בחוקותיה. תמיד נזהר. יש לו אפילו תעודה משפטית, שמעידה, כמה שהוא ניזהר. ובחוקיה של המדינה, כתוב שנפגע טרור יכול להיות רק יהודי. או לפחות, אזרח ישראלי.

ולא שר בטחון, המקפיד בחוקים כבקוצו של יוד, יפר חוקיה של מדינתו. ישראל. לנצח נצחים. שאינה בושה. ובכאב אני אומרת: זו, גם מדינתי,שפעם הייתי גאה בה. מאד." מחסוםwatch – הוא תנועת נשים ישראליות, שהוקם בינואר 2001 על ידי: רוני יגר, עדי קונצמן ויהודית קשת. התנועה מתנגדת לשליטה הישראלית ביהודה ושומרון, ולפגיעה בחופש התנועה של הפלסטינים באזור זה, הנגרמת באמצעות מחסומי צה"ל.

מטרות הארגון הן: שמירה על זכויות האדם של הפלסטינים ביהודה ושומרון, ביטול המדיניות השוללת חופש תנועה לפלסטינים בתוך השטחים והשפעה על דעת הקהל בישראל ובעולם, כדי "להביא לסיום הכיבוש ההרסני, הפוגע הן בחברה הפלסטינית הן בחברה הישראלית". לצורך כך, פעילות הארגון צופות בהתנהגות החיילים והשוטרים במחסומים ומתעדות אותה, וכן את הנעשה בבתי המשפט הצבאיים, והן מנסות לסייע לפלסטינים במעבר במחסומי צה"ל.