ממשיכים בתכנית ניסנקורן-כחלון לצמצום תבניות העסקה פוגעניות - אבן דרך נוספת ביישום ההסכם לצמצום תופעת עובדי הקבלן: כ-800 תקנים של עובדות סוציאליות ועובדים מנהליים מתווספים לרשויות המקומיות לטובת קליטת העובדים להעסקה ישירה.

כלים
ממשיכים בתכנית ניסנקורן-כחלון לצמצום תבניות העסקה פוגעניות
ממשיכים בתכנית ניסנקורן-כחלון לצמצום תבניות העסקה פוגעניות

 

מאות עובדות סוציאליות ועובדים מנהליים שהועסקו עד כה במתכונת של עובדי קבלן מתחילים בהליך הקליטה להעסקה ישירה ברשויות מקומיות

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן: "אנו זוכים לעשות צדק היסטורי עם ציבור עובדים שאמון על עבודה משמעותית וממלא תפקיד חשוב במתן שירותי הליבה ברשויות המקומיות" שר האוצר משה כחלון: " מבחינתי מדובר היום בסגירת מעגל לתהליך השוואת השכר שהתחיל עוד בהיותי שר רווחה" שר העבודה והרווחה חיים כץ: "העובדים הסוציאליים עושים מלאכת קודש ומוכרחים להיות מתוגמלים בהתאם" מנכ"ל מרכז השלטון המקומי שלמה דולברג: "שיפור ערכי חברתי שיוביל גם לשיפור איכות השרות לתושבים"

כחלק מיישום ההסכם לצמצום תבניות העסקה פוגעניות שנחתם בין יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן לשר האוצר משה כחלון ביולי 2015, יתווספו כ-800 תקנים לקליטת עובדות סוציאליות ועובדים מנהליים ברשויות המקומיות.

באירוע לציון המהלך שהתקיים הערב (ה') בבית ההסתדרות, יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן ושר האוצר משה כחלון הודיעו על תחילת תהליך הקליטה של העובדים לרשויות המקומיות באופן מיידי. לצד יו"ר ההסתדרות ושר האוצר, השתתפו בטקס שותפים נוספים לקידום המהלך, בהם: שר העבודה והרווחה חיים כץ, מנכ"ל משרד הרווחה ד"ר אביגדור קפלן, מנכ"ל מרכז השלטון המקומי שלמה דולברג ויו"ר איגוד העובדים הסוציאליים עו"ס צפרא דוויק.

במסגרת שלב זה של יישום ההסכם, צפויה להתחיל קליטה מיידית של מאות עובדים, מרביתם עובדים סוציאליים שהועסקו עד כה בתנאים של עובדי קבלן ובמתכונת של "כתף אל כתף", לתקן קבוע ברשויות המקומיות. כלל העובדים שייקלטו ייהנו מזכויות המעוגנות בהסכמים קיבוציים, תוך הסדרת ביטחונם התעסוקתי כעובדים מן המניין. יצוין כי מימון העסקתם של העובדים יתחלק בין המדינה לבין הרשויות המקומיות.

נזכיר כי תכנית ניסנקורן-כחלון כוללת מתווה רב שנתי למעבר להעסקה ישירה של עובדים במיקור חוץ ו"כתף אל כתף" לשירות המדינה והרשויות המקומיות, ולשיפור תנאי השכר של העובדים ברף הכנסה נמוך. במסגרת יישום ההסכם, וכחלק מקידום מעמדן של העובדות הסוציאליות, לאחרונה נחתם גם הצו שמצמיד את תנאי העובדות הסוציאליות המועסקות בגופים שמספקים שירותים למשרדי הממשלה, לתנאים הנהוגים בשלטון המקומי.

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, אמר במעמד הטקס כי: "שעל אחרי שעל ובאופן עקבי, אנו ממשיכים בביצוע של תכנית רב שנתית שמטרתה לסמן שינוי מבורך בנורמות ההעסקה במשק הישראלי. אחרי שחוללנו מהפיכה של ממש במערכת הבריאות והבאנו לתחילת הקליטה של עובדי קבלן בכל בתי החולים הכלליים בבעלות הממשלה, אנו ממשיכים במרץ ביישום ההסכם ובקידום הקליטה של עובדי קבלן להעסקה ישירה במקומות עבודה נוספים. היום אנו זוכים לעשות צדק היסטורי עם ציבור עובדים שאמון על עבודה משמעותית וממלא תפקיד חשוב במתן שירותי הליבה ברשויות המקומיות. שלב זה הינו חיזוק חיוני למעמד העובדים הסוציאליים בישראל ומהווה אבן דרך נוספת ביישום ההסכם לצמצום תופעת עובדי הקבלן. אני רוצה להודות לשר האוצר משה כחלון על המחויבות החברתית שהוא מפגין לאורך הדרך ולשר העבודה והרווחה חיים כץ על תרומתו הרבה למימוש המהלך. ברכת יישר כוח גם ליתר השותפים שנרתמו לסייע ביישום הנושא בשטח, בהם: יו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס, מנכ"ל המרכז שלמה דולברג ויו"ר איגוד העובדים הסוציאליים צפרא דוויק".

שר האוצר ויו"ר כולנו משה כחלון אמר: "מבחינתי מדובר היום בסגירת מעגל לתהליך השוואת השכר שהתחיל עוד בהיותי שר רווחה. לא כל אחד יכול להיות עובד סוציאלי - בשביל להיות עובד סוציאלי צריך נשמה יתרה. העובדים הסוציאליים הם החזית החברתית של מדינת ישראל ומגיע להם להיות מתוגמלים בהתאם. שיתוף הפעולה בין הממשלה להסתדרות הוא לא רק נחוץ הוא הכרחי. מה שעומד לנגד עינינו - טובת העובדים וטובת המשק כולו."

שר העבודה והרווחה, חיים כץ: "העובדים הסוציאליים עושים מלאכת קודש ומוכרחים להיות מתוגמלים בהתאם. בחזית מאוחדת עם שר האוצר ויו״ר ההסתדרות אנו פועלים על מנת שיקבלו שכר ראוי וזכויות סוציאליות מלאות, התחלנו עם אלפי עובדי עמותות שתנאיהם הושוו לעובדי משרד הרווחה והיום בצעד תקדימי עוד מאות עובדים יקלטו להעסקה ישירה ברשויות בתנאים משופרים. אם נמשיך ללכת יחד בשיתוף פעולה,  ציבור העובדים במדינת ישראל יתוגמל ויוכל לתת יותר כי בלי העובדים הסוציאליים אנחנו נעמוד בפני שוקת שבורה".

מנכ"ל מרכז השלטון המקומי, שלמה דולברג, מסר כי: "מרכז השלטון המקומי תומך בתהליך קליטת עו״ס שעבדו עד עכשיו עבור הציבור ברשויות המקומיות כ״עובדי קבלן״ ומעתה יהיו עובדי רשויות מן המניין. העסקתם כעובדי הרשות היא בבחינת שיפור ערכי חברתי וגם תוביל לשיפור איכות השרות לתושבים".

יו"ר איגוד העובדים הסוציאליים, צפרא דוויק, בירכה על ההישג ואמרה כי: "אחת ולתמיד יהיה לעובדים הסוציאליים ביטחון תעסוקתי ולא יתייחסו אלינו כעובדים סוג ב'. קליטת העובדים מבטאת את הערכת המדינה למי שנושא ואחראי לחוסן החברתי. אנו מקווים שבעתיד הקרוב יהיה ביטוי להערכה זו גם בשכרנו".

.