יום חמישי, ח' באייר תשע"ז, 4 במאי 2017 נשיא המדינה קיים היום פגישת עבודה מדינית עם ראש ממשלת רומניה המבקר לראשונה בישראל נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, קיים פגישת עבודה מדינית היום, חמישי, ח' באייר, 4 במאי, עם ראש ממשלת רומניה, Sorin Grindeanu, סורין גרינדיאנו, המבקר לראשונה בישראל.

צילום: מארק ניימן/ לע"מ
צילום: מארק ניימן/ לע"מ

אל ראש הממשלה מתלווים בביקורו שר ההגנה, שר הכלכלה שרת התפוצות, וחברי פרלמנט.

הנשיא בירך את ראש ממשלת רומניה עם הגעתו וציין כי אנו רואים חשיבות בבחירתו בישראל כמדינה הראשונה בה הוא מבקר מאז כניסתו לתפקיד. בדבריו התייחס הנשיא לשיתופי הפעולה הרבים בין המדינות ואמר: "היחסים בין שתי המדינות שלנו מחייבים קשר מתמיד ואנו שמחים על שיתוף הפעולה בעשורים האחרונים". עוד אמר הנשיא: "אנו פועלים רבות יחד בכל הקשור במוכנות כולנו לקדם פני רעות שעלולות להתרחש בכל חברה בעולם כולו. היחסים בין רומניה וישראל, ובין החברה ברומניה והחברה בישראל, בהם גם היחסים המסחריים, בנויים על שני אדנים, ממשלה לממשלה ועסקים מול עסקים."

בסיום דבריו אמר הנשיא: "תרשה לי באופן אישי, להודות לך על תפקידך בכל הקשור במלחמה באנטישמיות ובמלחמה על זיכרון השואה, במסגרת תפקידך כיו"ר ה-IHRA (הברית הבינ"ל לזיכרון השואה). שיתוף הפעולה בינינו ימשיך מתוך הקפדה על מיזוג אינטרסים משותפים של העולם החופשי ושלנו בפרט." ראש הממשלה גרינדיאנו הודה לנשיא על דבריו ובירך את ישראל בשם ארצו עם ציון יום העצמאות ה-69 של מדינת ישראל ואמר: "אנו חוגגים השנה גם 69 שנות יחסים דיפלומטיים ברצף.

שזה אומר הרבה, למרות תקופות קשות שעברו שתי המדינות שלנו במשך השנים האלה. הרצף הזה מראה שבניגוד לזמנים הקשים שעברנו, המשכיות היחסים חשובה מכל דבר אחר." ראש הממשלה ציין את מוזיאון ההיסטוריה והשואה שעתיד לקום בבוקרשט ואמר: "חשוב לנו מאוד להכיר טוב יותר אחד את השני ואת ההיסטוריה של כל אחד מאיתנו. טוב לדבר על הנושא הזה, להודות גם בטעויות שעשינו ולפעול כדי שבעתיד לא נחזור על השגיאות ונמנע אותן."