שר הכלכלה אלי כהן נלחם בגזל המותגים המיובאים. משרד הכלכלה הוציא בקשה להתייחסות אל היבואנים הבלעדיים על רקע פערים משמעותיים שנמצאו בדו"ח משרד הכלכלה. שר הכלכלה אלי כהן: "יבואנים מנצלים בלעדיות בייצוג מותגים בינלאומיים לטובת מחירים גבוהים, אנחנו נדאג לזהות את כשלי השוק ולשנות אותם. הצרכן הישראלי יפסיק להיות פראייר, לא אסכים שיגזרו עליו קופון".

כלים
שר הכלכלה אלי כהן
שר הכלכלה אלי כהן

 

מרגישים שפערי המחירים בין ישראל לעולם גבוהים יותר? על בסיס עבודה שעשה משרד הכלכלה, יש לכך הוכחות.

משרד הכלכלה והתעשייה פועל בשנים האחרונות לטובת הפחתת יוקר המחייה במשק באמצעות מגוון כלים ופעולות. במסגרת זו, ערך משרדנו בחודשים האחרונים סקירה השוואתית הבוחנת את רמת המחירים בישראל לעומת מדינות שונות במוצרי טואלטיקה נבחרים. הסקירה בוצעה במטרה לבחון את רמת המחירים בישראל במוצרי טואלטיקה וניקיון ולעמוד על פערי המחירים ומקורם.

הסקירה ההשוואתית של מוצרי הטואלטיקה מבוססת על דוח נתוני נילסן הכולל את המחיר הממוצע בשנת 2016 של קטגוריות, מותגים ומוצרים ספציפיים ב-12 מדינות, מלבד ישראל. על מנת ליצור בסיס נתונים המאפשר השוואה בין המדינות, בוצעו התאמות בקובץ אשר כוללות: נטרול מע"מ, תקנון המחיר בישראל באופן שיכלול את נתוני הפארם וחישוב רמת המחיר ביחס לרמת התוצר לנפש בכל מדינה .

תמונת המצב שהתקבלה מממצאי הבדיקה העלתה פערי מחירים משמעותיים במותגים שונים ביחס למדינות הנסקרות. נוכח הממצאים וטרם פרסומם המשרד הזמין את היבואנים הרשמיים להעביר את התייחסותם לפערים האמורים. התייחסות זו תהווה מצע לשימוע בע"פ שיתקיים במשרדי מנכ"ל המשרד בתוך חודש ימים.