בכל עסקת מקרקעים בישראל, יש צורך להיעזר בעורך דין מקרקעין. זה כלל שלעיתים כתוב, ולעיתים לא כתוב, אך אין מי שעושה עסקת מקרקעין בסדר גודל מסוים והוא לא עובד עם עורך דין צמוד. כעת עולה השאלה, מדוע צריך לעבוד עם עורך דין בכל עסקת מקרקעין וכיצד הוא יכול לעזור לנו.

כלים

עורך דין מקרקעין, כפי שניתן להבין מהתואר שלו, מתמחה בכל דיני המקרקעין והנדל"ן. החל מתקנות בנייה, דרך תוכניות מתאר וחוקי עזר, חוזי מקרקעין ונדל"ן, סוגי עסקאות ועוד. עורך דין מקרקעין מלווה את הלקוחות שלו, בשלבים שונים, לעיתים בשלב המשא ומתן ולעיתים הוא נכנס לעסקה אחרי שהמו"מ הושלם, לצורך כתיבת חוזה וחתימה עליו. יש לקוחות שמשתמשים בשירותיו של עורך דין מקרקעין, גם בשביל לחקור ולוודא שהצד השני בעסקה, הוא אכן בעל הזכויות בקרקע וכן שמדובר באיש אמין שניתן לסמוך עליו.

בחלק הבא של המאמר, נסביר מדוע משתלם לעבור עם עורך דין מקרקעין וכיצד הוא יכול לעזור לנו. חשוב לומר, אנחנו יכולים למצוא עורכי דין בתחום המקרקעין, בצורות שונות. החל דרך מכרים ובני משפחה, דרך עורכי דין שאנחנו מכירים בתחומים אחרים וכלה באינטרנט, שם אפשר למצוא גם אתרים ספציפיים של עורכי דין מקרקעין וגם אינדקסים מקצועיים שמאגדים בתוכם שורה של עורכי דין ובפרט כאלה מתחום המקרקעין.

מדוע משתלם לעבוד עם עורכי דין מקרקעין וכיצד הם עוזרים לנו

עסקאות מקרקעין הן עסקאות שיכולות לכלול סכומים של מאות אלפי דולרים אם לא יותר, לכן אנחנו לא נרצה לעשות עסקה כזו מבלי שעורך דין יהיה מעורב בה. הוא יוכל לבדוק את הצד השני בעסקה, לוודא שהוא עומד בכל התנאים, שהחוזה אשר מוצע לנו אכן מתאים ועוד.

צריך לזכור שבישראל נערכות עסקאות מקרקעין מסוגים שונים, בין אם זה מול לקוחות פרטיים ובין אם זה מול קבלנים. עורך דין מקרקעין ידע לבחון את החוזה בהתאם לסוג לעסקה וכן בהתאם לניסיון העבר מול אותו גורם. הוא גם ידע להפנות אותו לסעיפים שעלולים להיות בעייתיים ולפגוע בנו.

עורך דין מקרקעין טוב, הוא מי שמכיר את התחום מזוויות שונות, אך גם יש לו ניסיון רב והוא יכול להשליך מניסיונו על העתיד. למשל, אם הוא נתקל כבר בקבלן שניסה להרוויח על חשבון הלקוחות שלו, הרי שעורך דין טוב ידע למצוא את הנקודות היכן זה אפשרי בשביל להזהיר את הלקוח שלו מפני מצב זה.

נקודה נוספת, עורך דין מקרקעין מכיר את השוק הישראלי, הן מהצד של רוכשים ומוכרים והן מהצד של הסעיפים, החוקים והבעיות השונות שעלולות לצוץ עם הזמן. הוא ילמד להציג אותם ללקוחות שלו וכן דרכים כיצד להתגבר על בעיות אלו בצורה חכמה.