טכנולוגיה מצילה חיים: אינטל למפתחי אלגוריתמים ישראלים: בואו לזהות סרטן צוואר הרחם בעזרת בינה מלאכותית. ענקית הטכנולוגיה אינטל מחפשת סטרטאפ שיסייע להציל את חייהן של מיליוני נשים בעולם השלישי.

כלים
תמונה: אילוסטרציה
תמונה: אילוסטרציה
החברה הכריזה על תחרות לפיתוח אלגוריתם בינה מלאכותית שיוכל לזהות ולפענח מקרים של סרטן צוואר הרחם על סמך צילומים שנעשו בסמארטפון. התחרות מתקיימת בשיתוף הסטרטאפ הישראלי MobileODT, שפיתח מערכת לאבחון סרטן צווארהרחם דרך טלפון נייד.

זיהוי הסרטן הוא קריטי להצלת חיים מפני שהוא עשוי לסייע במניעת טיפולים בלתי אפקטיביים ולאפשר לספקי שירותי הבריאות לתת הפניות מתאימות למקרים המצריכים טיפול מתקדם יותר. אינטל תעניק במסגרת התחרות פרסים בשווי 100 אלף דולרים לשלושת הזוכים הראשונים, מתוכם 50 אלף דולר לזוכה במקום הראשון. בנוסף, אינטל תעניק פרס מיוחד של 20,000 דולר למתחרה שיעשה את השימוש הטוב ביותר בכלים של אינטל במסגרת האתגר.

אינטל מאפשרת לכל המשתתפים בתחרות להשתמש ב-Intel deep learning SDK, מוצר תוכנה חינמי שמאפשר למומחי ביג דאטה לבצע בקלות את משימת האימון של רשתות נוירונים - רשת עצבית מלאכותית המחקה את אופן הלמידה של רשת עצבית אנושית ומשמשת ככלי בתחום למידת המכונה. המוצר פותח על ידי יחידת הביג דאטה אנליטיקס שלאינטל בישראל.

"אנחנו שואפים לאתגר את המפתחים, מדעני הנתונים והסטודנטים שיפתחו אלגוריתמי בינה מלאכותית שיסייעו לפתור בעיות קשות ואמתיות בענפים שונים, בהם רפואה ושירותי בריאות", אמר דאג פישר, סגן נשיא בכיר ומנהל כללי של קבוצת התוכנה והשירותים באינטל. "פיתוחים אלה יסייעו לקבל החלטות בזמן אמת לגבי הטיפולים ולספק תגובה של הקו הראשון לנשים ברחבי העולם הזקוקות לאבחון מוקדם של סרטן צוואר הרחם".

ההרשמה לתחרות  תימשך עד ה-14 ביוני.