רגע לפני חג הפסח, יצאה מבקרת המסעדות של Thepulse, שרי כהן, לצרוך מעט חמץ בארוחת החברים שמציעה מסעדת מטבח לילה

כלים
״שרימפס״ במטבח לילה. צילום:שרי כהן
״שרימפס״ במטבח לילה. צילום:שרי כהן

 רגע לפני חג הפסח, יצאתי לצרוך מעט חמץ במסעדת מטבח לילה. אווירה של חג באוויר, למרות שנותרו עוד כמה ימים שמשאירים גם זמן לחברים. מעט דרומית לרוטשילד בפינה של רחוב ליליינבלום, בלבה ההיסטורי של תל אביב, נגלה מבנה מיושן משנות ה-20. לכאורה עוד בניין מגורים רגיל באזור מרכז העיר. את הינשוף העומד על מזלג בכניסה לבניין לא תוכלו לפספס. כמו הינשוף, סמל המסעדה, כך גם הקהל התל אביבי הצעיר בנפשו שאוהב להיות פעיל בלילות ולצוד חוויות מרובות.

מספר מדרגות המובילות למסעדה נותנות תחושה של כניסה לאיזשהו בניין נטוש מתוך סרט אימה. מפחיד? לא ממש. כי כשנכנסים למקום, מגלים חלל מעוצב עם בר שמח וגדול שנותן תצפית שווה לפעילות המתרחשת במטבח הפתוח ולראות את צוות המטבח מכין את המנות בלייב, זוהי חוויה בפני עצמה. שולחנות גבוהים וצרים פזורים מסביב, חדר אירוח לאירועים, מה שהיה בעבר בר ה"מונשיין" של בעלי המקום, וכן בהמשך הבר קיימת גם חצר קטנה, חמודה ומעוצבת לישיבה תחת כיפת השמיים, אווירה ביתית וחמימה של ממש.

במקום שוררת אווירת פאב, רועשת במקצת, אווירת שוק של פשוטי העם, אנשים נכונים, שירות נעים, אדיב ולא מתנשא. באווירת השוק גם תלויים כלי מטבח מגוונים על קירות המסעדה והבר ומידי פעם צוות המטבח והברמנים מרימים את האווירה במקום עם ריקודים ותיפוף על הכלים השונים. אווירה אורבנית של קירות מקולפים לא יגרמו למנות להיראות כך, אלא להפך. מהמטבח המרשים יצאו מנות ליליות, מושקעות ונהנתניות למדי, כל מנה בצבע שלה, ביופי שלה וכמובן בטעם המיוחד שלה. מטבח לילה מייצר את חווית הבילוי הצעירה האולטימטיבית שמשלבת בין שירות חם, אווירה טובה לצד מוזיקה ואוכל מקומי פשוט אך מוקפד.

צוות המטבח מלא בכוונות טובות, מזמין, חם ומחייך שנותן תחושה אמיתית של חברות ואם כבר חברים, אז פתחנו שולחן בסגנון "ארוחת חברים". תפריט משתלם ונגיש למינימום זוג, שנבנה במטרה לשיתוף בין החבר'ה ומשלב טעימות ממגוון רב של מנות. במטבח לילה יתאימו ארוחה מיוחדת לכל החברים. הצוות ויושבי השולחן בונים יחדיו את מהלך הארוחה המקובלת על כולם מהמנות ועד תזמונן לשולחן. הארוחה בנויה ממגוון מנות אוכל ומשקאות אלכוהוליים וכוללת גם קנקן קוקטייל לבחירה בפתיחת הארוחה. מנות הארוחה לא שונות מהתפריט הרגיל, פרט לעסקת החברים השווה.

במחיר משתלם של 150 ש"ח לסועד, ניתן ליהנות מערימת מנות מופלאות. שלוש מנות פתיחה על פי בחירה, שתי מנות עיקריות וגם טעימות משלל הקינוחים המושחתים של המסעדה. אם רוצים להוסיף יין, עלות הארוחה תהיה 220 ש"ח לסועד. ארוחת החברים אכן מצדיקה את המחירים והמנות המוקפדות והמושקעות. לחילופין, ניתן לוותר על עסקת החברים וליהנות מהמנות המוצעות בתפריט במחירים הנעים בין 18-87 ש"ח.

אז התחלנו בקנקן סנגרייה לבנה, פינלנדיה, שרדונה, תמצית תבלינים ופירות יער. קוקטייל מעט מתקתק בשילוב פירות חמצמצים, שהשתלב מצוין עם המוזיקה הרועשת במקום והכניס אותנו לאווירה החגיגית. סגנונות שונים של צלילים היו באוויר, במטבח לילה אין סגנון מוגדר וזה מה שיפה ,מוזיקה יוונית, ישראלית, ים תיכונית, אנגלית, הכול זורם פה. אווירה שמחה רועשת וכיפית. מיד הגיעו מנות הפתיחה מתפריט החברים לשולחננו. "סביצ'ה היום", דג מוסר ים, תפוח ירוק, קולורבי, פטרוזיליה, נענע ופלפל חריף בתחמיץ הדרים על מצע לבנה וטחינה גולמית. מנה מיוחדת, טעימה ומרעננת. שילוב הדג הטרי עם טעמי הירוקים והלבנה החמצמץ, מנה שהיא פשוט חגיגה אמיתית, מגוון טעמים רבים שמתחברים יחדיו למרות כל הניגודים.

המשכנו למנה הבאה "קרפצ'יו עגבניות", מנה מפתיעה ושונה מסוגי הקרפצ'יו המוכרים. פרוסות דקיקות של עגבניות שבושלו בבישול איטי וארוך בתנור, נגיעות לבנה, זעתר וקרוטונים של לחם. תחושה ומראה של קרפצ'יו בקר, אך בטעמים שונים של עגבניות רכות ודקיקות, שמתובלות בכל טוב. מנת "נשנוש" קלילה מאוד. מכאן עברנו ל "קריספי ג'ינג'ר", ארבעה טוסטונים של טרטר דג ים וירקות שורש, קרמל סויה וג'ינג'ר קריספי. נגיסה אחת גורמת לך לרצות לאכול עוד ועוד, אך למרבה הצער ישנן רק ארבע חתיכות במנה.

unnamed-2.jpg"קריספי ג'ינג'ר". צילום: שרי כהן

עברנו למנות העיקריות בארוחה ורגע לפני שאנו בשיאו של האביב, החלטנו לקחת את מנת ה"דניס של חורף", מנה ששמה יוצר קונוטציה לחורף וקור, אך בכל זאת רצינו לטעום ממנה. המנה מורכבת מפילה דניס, תפוח אדמה מדורה, טבעות כרישה, קוביות עגבנייה בחמאת מרווה וצ'ילי לצד מעט לבנה. מנה עיקרית מספקת בגודלה. לכאורה נראית כמו דג של יום שישי, אך מאוד שונה בטעמה, קלילה ולא כבדה, דג טרי עשוי היטב המשתלב טוב עם רוטב קוביות העגבניות הטריות וגם כאן הלבנה מרענן את המנה עם החמצמצות שלו. עושה רושם שהשף במסעדה אוהב לבנה והרבה.

״דניס של חורף״. צילום: שרי כהן״דניס של חורף״. צילום: שרי כהן

החלטנו קצת לספוג את האלכוהול במנת ה"שרימפס", שרימפס מטוגן בתערובת קמחים, פונזו נענע וסלטון של ג'ינג'ר וגזר בתחמיץ הדרים לצד רוטב סויה. נראות המנה פשוטה לגמרי, אך במובן הטוב. מאין מנת שוק נחמדה, רחוקה מלהתנשא, שרימפס קריספי מבחוץ ורך מבפנים עטוף בקונוס נייר לצד רוטב הסויה שהיה מלוח מידי ובשמחה היה יכול להתחלף ברוטב נחמד אחר לצד הסלט החמצמץ מתוק. המנה נותנת תחושה של מנת פיש אנד צ'יפס שאפשר למצוא בכל שוק, נחמדה ולא מפתיעה אך עם זאת מאוד טעימה.

״סביצ׳ה היום״. צילום: שרי כהן״סביצ׳ה היום״. צילום: שרי כהן

הגענו לחלק האהוב עליי והוא טעימות ממגוון הקינוחים שמציעה המסעדה בארוחת החברים. קיבלנו מגש מושחת וחגיגי, מתוק, מפתיע ויפה למראה של שלושה קינוחים מופלאים. "סוכריה", כדורי קרם ברולה על מקלות, כדורים מדהימים גם ביופיים וגם בטעמם, ביס קריספי במעטפת הסוכר השרוף שדרכו מגיעים לקרם הברולה הקר והמתוק. וואו של קינוח, עושה חשק לאכול גם את המקל. המשכנו לטעימה הבאה של קינוח ה "קראמבל", פירורי בצק חמאתי, בננות ושוקולד חם עם כדור גלידת וניל, קינוח חמים, ביתי ומתוק. הקינוח האחרון היה "מלבי" עם ריבת תות ופיסטוקים. קינוח שאיזן את כל הטעמים המתוקים הללו בשל היותו מופחת בסוכר . מידת סמיכות נכונה המשתלבת מצוין עם ריבת התות הנוזלית והפיסטוקים. סיום מושלם לארוחה חברית שכזו!בקיצור, מומלץ.

מקלות ברולה, קראמבל ומלבי. צילום: שרי כהן

"מטבח לילה" לילינבלום 43, תל אביב. 03-5660481. א-ש החל מ 18:00.לא כשר.

עדכונים אחרונים

פבר 28, 2024

נגד הזרם

מתכונים
אוק 31, 2023

אופים באהבה

מתכונים
סלמון כשר
אוק 26, 2023

האם דגים צריכים שחיטה?

מתכונים