ד"ר ערן לרמן, מרצה במרכז האקדמי שלם וחוקר במכון בגין סדאת ולשעבר סגן ראש המל"ל על הפיגוע במצרים: הדרדרות היציבות במצרים מדאיגה - על ישראל לסייע

 ד"ר ערן לרמן, לשעבר סגן ראש המל"ל. צילום: ישראל הדרי
ד"ר ערן לרמן, לשעבר סגן ראש המל"ל. צילום: ישראל הדרי

בתגובה לדיווחים על הפיגוע הקטלני הבוקר במצרים אשר גבה את חייהם של למעלה מ-20 בני אדם ופצע למעלה מ- 40 נוספים, אמר ד"ר ערן לרמן, לשעבר סגן ראש המל"ל ומרצה במרכז האקדמי שלם כי: "היציבות השלטונית במצרים נמצאת מזה תקופה ארוכה תחת איום של ממש בעקבות שורה של פיגועים קטלניים אותם מבצעים פעילי איסלאם רדיקאליים כנגד מוסדות נוצריים במדינה.

מדובר בפעולות שמטרתן להשיג תמיכה ציבורית מהסוג הבזוי ביותר, במטרה לערער את יציבות היחסים עם המיעוט הנוצרי, דבר שעשי להוביל לפגיעה משמעותית לא רק במרקם החברתי במדינה אלא גם בכלכלתה. מדובר במצב מדאיג מאוד המגיע על רקע מצבו העדין והסבוך גם כך של גנרל א-סיסי, אשר תמך בפיוס עם אסד ערב האירועים האחרונים בסוריה. יציבות השלטון במצרים הוא ערך אסטרטגי בעל חשיבות עליונה גם עבור ישראל.

לכן, על ישראל ושותפותיה במזרח הים התיכון להירתם ולסייע למצרים במאבקה החשוב כנגד הטרור האסלאמיסטי, ולגייס תמיכה אמריקנית ובינלאומית כדי למנוע את ערעור היציבות השלטונית במדינה"