הודעה לתקשורת ח"כ דב חנין על הטבח בסוריה: "שימוש בנשק כימי הוא פשע מלחמה ועל האחראים לעמוד לדין" "כל פגיעה מכוונת באזרחים היא פשע" אמר ח"כ חנין מעל בימת הכנסת והוסיף כי "נדרשת חקירה אמתית של האירוע והבאת האחראים לדין" || על "חוק קמיניץ", שיביא להרס בתי אזרחים מהאוכלוסייה הערבית, אמר ח"כ חנין: זהו כלי של ממשלת נתניהו לתקוף את המיעוט הלאומי" ח"כ דב חנין פתח הבוקר (ד') את דבריו במליאת הכנסת, בדיון על "חוק קמיניץ", דווקא בהוקעת הטבח הנורא שהתרחש אתמול באידליב שבסוריה: "ביום הזה, אני פותח בתמונות האיומות מסוריה.

חה"כ דב חנין
חה"כ דב חנין

אני רוצה להביע את הזעזוע הקשה שלי מהתמונות הנוראות האלה, את הכאב ואת הצער. העמדה שלנו ברורה: כל פגיעה מכוונת באזרחים היא פשע, בכל מקום שבו היא נעשית. ובוודאי ששימוש בנשק כימי הוא פשע מלחמה, ולכן - נדרשת חקירה אמיתית של האירוע והבאת האחראים לדין".

לאחר דברים אלה, המשיך ח"כ חנין ותקף את "חוק קמיניץ" (הצעת חוק התכנון והבניה (תיקון 109), התשע"ו-2016) שראש הממשלה מקדם ביתר שאת בימים אלה, כחלק מהמהלך שלו "לקדם אכיפה שויוונית" בענייני הריסות בתים. ח"כ חנין הדגיש כי "יש כאן ממשלה שנלחמת באזרחים. יש כאן ממשלה שמסמנת את המיעוט הלאומי כמטרה למתקפה. וזה לגמרי קשור לזה שלממשלה אין שום פתרון לשום בעיה אמיתית של הציבור בישראל - אין פתרונות למשבר הדיור, למשבר מערכת הבריאות, למצוקות של קשישים ושל נכים במדינה. כי כשאין פתרונות, מאשימים את השעיר לעזאזל, תוקפים את המיעוט הערבי, מאשימים את התקשורת ואת עובדי תאגיד השידור הציבורי. זה הכל חלק מאותה בעיה, ששמה - ממשלת נתניהו".

"החוק שבפנינו איננו חוק של מאבק בבנייה ללא רישיון", הבהיר ח"כ חנין, "כי יש דרך אחת מאוד פשוטה להיאבק בבנייה ללא רישיון, והיא - לאפשר לאנשים לקבל רישיון לבנייה. הרי זוהי הבעיה ביישובים הערביים: למה אנשים בונים ללא היתר? כי אין דרך לקבל היתר. ולמה אין דרך לקבל היתר? כי אין תכניות מיתאר. מי אחראי להיעדרן של תכניות מיתאר? האם האזרח הוא זה שיכול לכתוב תכניות מיתאר ולאשרר אותה? זו הממשלה. ולכן, מי שצריך לעמוד לדין על בנייה ללא היתר - זו הממשלה.

היא גורמת למצב בו אנשים בונים ללא היתר".

ח"כ חנין הוסיף ואמר: "כחלק ממדיניות האפליה נגד היישובים הערביים, כחלק ממדיניות של מצור ומחנק תכנוניים נגד הציבור הערבי - הממשלה היא זו שבמשך שנים אחראית לכך שאין תכניות מיתאר, ולכן אנשים רבים מאוד נאלצו לבנות ללא היתר.

"ואם מטרתו האמיתית של החוק הזה היא לא להיאבק בבנייה ללא רישיון, ברור לכולם כי מטרתו האמיתית היא מלחמה באזרחים הערבים", קבע ח"כ חנין. "אני נזכר בדבריו של ראש הממשלה נתניהו אחרי הפיגוע הנורא ברחוב דיזנגוף בת"א, שבמקום להרגיע ולקרב בין אזרחי המדינה כולם - יהודים וערבים כאחד, מיהר לקחת את הדוכן שלו אל רחוב דיזנגוף, ולהסביר שיש קשר בין אותו אדם שעשה את מעשה הפיגוע לבין כל האזרחים הערבים בישראל, שלכאורה חיים במשטר ללא דין וללא חוק, ולראייה - הם בונים ללא היתר. ואז אמר ראש הממשלה, שאת המצב הזה הוא הולך לסיים, בכוח ובעוצמה. והנה: ראש הממשלה נתניהו מגשים את הבטחותיו החמורות והמסוכנות.