רשות המסים ערכה מבצע ביקרות בגוש דן: בעלת חנות מוצרי חשמל שלא רשמה הכנסות: "הקופה חדשה, לא לחצתי מספיק ולכן זה לא נרשם" "אני בלחץ עכשיו אבדוק שוב", כך טען בעל עסק לאפיית מצות כשנמצא כי לא רשם הכנסות כדין, זאת במסגרת מבצע ביקורת ניהול ספרים שערכה רשות המסים בגוש דן.

כלים
צילום: אילוסטרציה
צילום: אילוסטרציה

במבצע, שנוהל על ידי פקיד שומה גוש דן, בוקרו 190 עסקים מתחומים שונים ונמצא כי 9 אחוזים מהם, אינם מדווחים על הכנסותיהם כדין.

בביקורת שנערכה אצל עורך דין נמצא כי הוא לא דיווח על 5 העברות בנקאיות לחשבונו בסך אלפי שקלים. בתגובה טען "הלקוח לא הודיע על כך שביצע תשלום".

במהלך ביקורת בחנות כלי בית נמצאו הפקדות בנק בתוך יומן. כשהצליבו במבקרים בין נתוני הרישום לחודש מרץ לבין הרישום בספרי העסק, נמצא אי רישום בסך 6,890 ₪.

בעל העסק הסביר "אני מוציא קבלות רק בסוף החודש", והודה כי לא רשם 5,200 ₪.

בעת ביקורת שנערכה לשרברב, נמצא צ'יק בסך 1,803 ₪ שלא נרשם בספרי העסק. בתגובה טען השרברב: "התכוונתי לרשום". כשהגיעו מבקרי הרשות לחנות מוצרי חשמל, גילו כי מכירת כיריים בסך 790 ₪ לא נרשמה בספרים כנדרש. בעלת החנות טענה "בגלל שזו קופה חדשה לא לחצתי מספיק, לכן זה לא נרשם כנדרש". בבדיקת ספרי העסק בחנות תכשיטים, נמצא כי בעל החנות קיבל 1,300 ₪ אשר לא נרשמו בספרים. הבעלים בתגובה: "אני לא יודע למה לא נרשם".

בעקבות מידע מוקדם, הגיעו המבקרים לעסקים שנוהלו ללא פתיחת תיק ברשות המסים.

בין המקרים שאותרו נמצא מוביל אשר בנוסף לעיסוקו מוכר יריעות פלסטיק. עם הגעת המבקרים טען "אני מבטיח לשפר דרכיי". כמו כן, נמצא בעל עסק לתיקון אופניים המנהל את עסקו מתחת לביתו שטען "אני אפתח עכשיו תיק".

המבצע נערך כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור ובמסגרת הנחיית מנהל הרשות, משה אשר, למשרדים האזוריים להגביר את פעילות האכיפה ולשפר את כושר ההרתעה, בין היתר ע"י עריכת מבצעי שטח שמטרתם להביא לדיווחי וגביית מס אמת ולהגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.