קבוצה מהמגזר הערבי מסיימת חלק ראשון של הכשרה לקידום לעמדות ניהול/ קבוצה של 26 צעירים מהמגזר הערבי מכל רחבי ישראל התאספו הערב (חמישי) 30.3.2017, במעונו של שגריר ארה"ב בישראל לציין את סיומו של החלק הראשון של תכנית הכשרה ייחודית שמטרתה להקנות כלים ניהוליים שיסייעו למשתתפים לטפס בסולם הניהול העסקי בישראל. כל המשתתפים הם צעירים ערבים מוכשרים אשר מועסקים בחברות שונות במשק, אך חסרים את הכלים המתאימים להגיע לעמדות ניהול.

צילום: דוד אזגורי, שגרירות ארה"ב
צילום: דוד אזגורי, שגרירות ארה"ב

 

התכנית, אשר ממומנת ע"י מענק MEPI - Middle East Partnership Initiative של שגרירות ארה"ב, בשיתוף עמותת קו משווה, ותכנית להב לפיתוח מנהלים של אוניברסיטת תל אביב, מעניקה לנשים והגברים המבטיחים הללו הדרכה תיאורטית ומעשית כדי שיכלו להתמודד בשוק העבודה התחרותי של ישראל. המדריכים גויסו מתוך המגזר העסקי היהודי והערבי להעניק להם מנסיונם בשוק. טקס הסיום שהתקיים הערב סימל את סיומו המוצלח של החלק התיאורטי של מסלול ההכשרה. החלק הבא יכלול מנטורינג אישי עם מנהלים בכירים במשק, ליווי בזמן העבודה, פגישות עם המעסיקים ויוזמות חברתיות של המשתתפים.

ראש המחלקה לדיפלומטיה ציבורית בשגרירות ארה"ב טום ג'נטון ציין כי "קידום המגזר הערבי בישראל נמצאת בעדיפות גבוהה בשגרירות ואני משוכנע שההכשרה שאנחנו נותנים לקבוצה המבטיחה הזו של נשים וגברים ערבים יעניק להם את הכלים שהם צריכים להצליח מקצועית ולהתמודד הצורה טובה יותר בשוק העבודה בישראל."

על תכנית MEPI של שגרירות ארה"ב

תכנית MEPI (Middle East Partnership Initiative) היא תכנית של מחלקת המדינה האמריקאית הנותנת סיוע, הכשרה, ותמיכה לקבוצות ויחידים השואפים להביא שינוי חיובי במזרח התיכון וצפון אפריקה.MEPI קושרת שותפויות עם ארגונים בחברה האזרחית, מובילים בקהילה, פעילים צעירים, נשים, וקבוצות במגזר הפרטי ע"מ לקדם את המאמצים שלהם להביא שינוי. MEPI דוגלת בתפישת הצמיחה מלמטה, הנותנת מענה באופן ישיר לצרכים ולאינטרסים מקומיים.

על עמותת קו משווה

קו משווה היא עמותה ישראלית המקדמת שוויון הזדמנויות בתעסוקה לבוגרי אוניברסיטאות ערבים בתוך המגזר העסקי בישראל. הארגון הוקם ב-2007 ע"י דב לאוטמן, שהיה תעשיין ישראלי מוביל וחתן פרס ישראל בתחום מפעל חיים. מטרת קוו משווה היא להגדיל באופן משמעותי את מספר הערבים בוגרי אוניברסיטאות אשר מועסקים בחברות ישראליות בתחומים התואמים את הכשרתם ויכולותיהם.