מתקפה על השרים ארדן ושקד בכנס החירות: ח"כ השכל: ארדן ושקד פועלים לכך שהפללת משתמשי הקנביס לא תבוטל ותישאר בספר החוקים. כנס החירות הרביעי של התנועה הליברלית החדשה ומרכז איין ראנד בישראל נערך כעת בתל אביב בהשתתפות פרופ' עומר מואב, פרופ' קרין נהון, ד"ר מיכאל שראל, ח"כ שרן השכל ואחרים. התנועה הליברלית החדשה ומרכז איין ראנד בישראל עורכים היום (ה') את כנס החירות הרביעי במרכז 'ישראל יפה' שבתל אביב.

צילום: קובי שוץ
צילום: קובי שוץ

ח"כ שרן השכל (ליכוד), תקפה בכנס את השר לבטחון פנים, גלעד ארד ושרת המשפטים איילת שקד: "רק בשבוע שעבר נידון ל- 7 חודשי מאסר אדם נורמטיבי שנתפס עם פחות מגרם אחד של קנאביס. למרות ההצהרות של השר ארדן וההתחייבות הפומבית ולמרות ההתחייבות הפומבית של השרה שקד, שניהם פועלים לכך שההפללה לא תבוטל אלא תישאר בספר החוקים של מדינת ישראל וכאן אני חוזרת על ההתחייבות שלי – אמשיך להאבק עד לביטול ההפללה" עוד הוסיפה השכל כי "השמירה על החופש שלנו היא מאבק יום יומי. כל יום מישהו אחר מגיע חושב שהוא יודע מה טוב בשבילנו. זה קצת אירוני שדווקא בימים אלה בהם אני סופגת סנקציות בגלל דבקותי בערכי תנועת הליכוד, אני זוכה במקום הראשון במדד החירות, מדד שבודק את פעילות חברי הכנסת למען חופש הפרט וליברליזם כלכלי. פרדוקס הזה מוכיח עד כמה חשובה התמיכה הציבורית בקידום עקרונות החירות. זה הדלק שנותן לנו, נבחרי הציבור, את האומץ והנחישות להמשיך ולפעול גם כאשר אנו לעיתים משלמים מחיר אישי".

ד"ר מיכאל שראל, לשעבר הכלכלן הראשי באוצר מתח ביקורת על מדיניות הממשלה בתחום הדיור: "האשמה על מצבו של שוק הדיור בישראל, נמצאת על כתפיהם של נבחרי הציבור שבוחרים פעם אחר פעם בפתרונות שאולי מקנים להם את האהדה הציבורית והתקשורתית, אך אינם באמת מועילים ואפילו מחמירים את המצב. בצד ההיצע, אין טיפול אמיתי בבעיות הנוגעות בשיווק הקרקעות ובמונופול של רשות מקרקעי ישראל. בצד הביקוש, הדברים שכן נעשים רק מחמירים את הבעיה. תכנית 'מחיר למשתכן' אומנם מסבסדת דירות לזוכים המאושרים בקזינו הלאומי, אך אינה מקטינה את הביקוש אלא רק מגדילה אותו ואת הלחץ על מחירי הדירות".

בועז ארד, מנכ"ל מרכז איין ראנד וממייסדי התנועה הליברלית החדשה: "הפופוליזם של הפוליטיקאים בישראל מכרסם בחירות שלנו. המחוקקים רצים לחוקק עוד ועוד ויוצרים נזקים לחירות הפרט אנחנו ראינו את זה במע"מ אפס ועכשיו במחיר למשתכן, בסובסידיות כדי לשמר ענפי כלכלה מפסידים ובחסימה של טכנולוגיות חדשות כגון אובר והקארפול של ווייז. הדרך עוד ארוכה, אבל אסור להיכנע לפופוליזם. אנחנו מחפשים את המחוקקים שיתמקדו בביטול חוקים ולא את אלה שימשיכו להטיל עלינו עוד ועוד מגבלות".

"כנס החירות" של התנועה הליברלית החדשה ומרכז איין ראנד בישראל, מרכז בכל שנה את מיטב האנשים והגופים הפועלים למען קידום החירות האישית והכלכלית בישראל, לסדרה של דיונים בסוגיות הבוערות שעל סדר היום הכלכלי. עוד בכנס צפויים לשאת דברים פרופ' עומר מואב, פרופ' קרין נהון, פרופ' ליאורה קצנשטיין, פרופ' ראס רוברטס (אוניברסיטת סטאנדפורד), השר לשעבר עו"ד אברהם פורז, ח"כ שרן השכל, ח"כ לשעבר משה פייגלין ואחרים.