כמה עובדות שלא ידעתם על שפתיים וכיצד ניתן ליצור חיוך מושלם בעזרת שפתים בריאות ומלאות: באדיבות חברת הרבלייף. כולם חולמים על שפתיים רכות למראה, כאלה שנראות תמיד ורדרדות ומושכות ללא סדקים ונזקים נוספים הנגרמים ממזג האוויר, עישון והשמש. קבלו כמה עובדות מעניינות על שפתיים ועל הדרך גם טיפים לשפתיים בריאות ויפות, באדיבות מומחי חברת הרבלייף.

צילום: יח"צ הרבלייף
צילום: יח"צ הרבלייף

 

שפתיים יכולות להיות גדולות, קטנות, מלאות או דקיקות. מעבר לתפקיד החשוב, כמובן, שיש להן בכל הנוגע לנשיקות, הן גם האיבר שבזכותו אנחנו מדברים, אוכלים ושותים. קבלו מספר עובדות מעניינות שאולי לא ידעתם על השפתיים:

נשיקות – בשפתיים יש יותר ממיליון קצות עצבים, שהופכים אותן להיות אחד החלקים הכי רגישים בגוף. למעשה, הן רגישות פי 100 (!) מקצות האצבעות. עכשיו אתם מבינים למה כל כך כיף להתנשק?

קשת קופידון – השקע הקטן שבין השפתיים לאף נקרא בחיבה "קשת קופידון". קופידון הוא כמובן אל האהבה, והקשת הזאת נקראת כך מכיוון שהיא נחשבת עוד מימי רומא העתיקה לחלק מושך במיוחד בפנים. ומה התפקיד של קשת הקופידון בגוף שלנו? ממש כמו הטבור, אין לה שום תפקיד ממשי.

ורוד ואדום – לשפתיים בריאות יש גוון ורדרד. העור על השפתיים דק במיוחד ויש לו רק 3-6 שכבות של תאים, בעוד שבשאר הגוף קיימות 16 שכבות עור. מסיבה זו אנחנו יכולים לראות בשפתיים את נימי הדם,

שהגוון שלהם ורוד ואדום, מתחת לשכבות העור. כמובן שככל שהעור בהיר יותר, כך הצבע בולט יותר. מחקרים מסוימים מצביעים על כך ששפתיים אדומות יותר נחשבות מושכות יותר.

בלי זיעה ובלי חצ'קונים – כן, כן, לשפתיים אין בלוטות זיעה או בלוטות שמן, כך שהן לא מזיעות ולא תמצאו עליהן חצ'קונים. החיסרון היחיד הוא שבדיוק מהסיבה הזאת, השפתיים עלולות להתייבש ולהיסדק בקלות.

קרם הגנה – למרבה הצער, השפתיים פגיעות במיוחד לנזקי שמש. למעשה, הן יותר פגיעות לנזקי השמש מכל חלק אחר בגוף. הן זקוקות להגנה יומיומית מפני השמש ובמקרים רבים הן הנקודה בה מתחיל להתפתח סרטן העור. אם אתם יוצאים לשמש, אל תשכחו למרוח גם על השפתיים קרם הגנה!

וכדי להפוך את השפתיים לבריאות יותר ומושכות יותר, קבלו טיפים ועצות ממוחי היופי של חברת הרבלייף:

הגנה –אל תשכחו להגן על השפתיים מפני היובש ומפני השמש. בחורף השפתיים נוטות להתייבש ולהיסדק עקב הקור והיובש. יש למרוח קרם לחות לשפתיים בכל פעם שהן מרגישות יבשות. בקיץ הגנו על השפתיים בדיוק כמו שאתם מגנים על שאר האיברים החשופים ומרחו עליהן שפתון עם מקדם הגנה מפני השמש.

פילינג – כדי לשמור על מראה צעיר של השפתיים, השתמשו בפילינג מיוחד לשפתיים. אתם יכולים למרוח את הקרם עם האצבעות או לשפשף עם מברשת שיניים. אפשר להשתמש בתכשיר קנוי או להכין לבד מדבש ומעט סוכר – כך לא רק תסירו את תאי העור המתים, אלא גם תיהנו מטעם מעולה ומהיכולת האדירה של דבש לשמש כתכשיר לחות טבעי.

מים – כדי לשמור על השפתיים מלאות לחות, חשוב גם לשתות הרבה מים. בנוסף, הקפידו לא ללקק את השפתיים. למרות ההקלה הרגעית, אתם רק גורמים להן לנזק ומייבשים אותן עוד יותר.

אל תעשנו! –עישון גורם ליצירת קמטים על השפה העליונה ובנוסף חושף לסיכון גבוה של התפתחות סרטן הפה וסרטן ריאות.

שמן קוקוס –פתרון נהדר לשמירה על לחות השפתיים באופן טבעי. פשוט מרחו מעט שמן קוקוס (השתמשו בשמן קוקוס בכבישה קרה) לפני השינה כדי לשמור על שפתיים בריאות ולחות.