עם תחילת האביב והקיץ מתחילה עונת דגירת היתושים במקוואות מים עומדים ובמועצה האזורית זבולון מבצעים מגוון פעולות לצמצום המפגע, ובהן: ניטור אזורי דגירה על ידי דוגם מוסמך פעם השבוע, אך מכיוון שמוקדי הדגירה הקבועים מטופלים באופן רציף על ידי צוות מחלקת התברואה, מרבית מפגעי היתושים כיום נמצאים בשטח הפרטי, בחצרות הבתים והמשקים

כלים
ראש המועצה האזורית זבולון, דב ישורון. צילום משה יערי
ראש המועצה האזורית זבולון, דב ישורון. צילום משה יערי

סכנה בחצר הבית - יתושים. "הטיפול היעיל ביותר למניעת יתושים הוא ייבוש מקורות מים עומדים ואפילן הקטנים ביותר", אומרת מנהלת מחלקת תברואה ואיכות הסביבה במועצה האזורית זבולון רחל סלע, ומוסיפה, "על מנת להתמודד טוב יתר עם בעיית היתושים, מומלץ לבצע סריקה בחצר הבית ולרוקן את כלי האגירה המלאים במים. חשוב למנוע באופן מוחלט כל גלישת ביוב או דליפת מים היוצרים שלולית. בנוסף, בעלי המשקים מתבקשים לבצע ריסוס להדברת יתושים במשקיהם ולוודא פינוי מטרדים העלולים להוות מוקד דגירה".

בנוסף, אמרה רחל סלע, "כדי להימנע מעקיצת יתושים יש לפעול באופן הבא: העת יציאה מהבית יש למרוח את חלקי הגוף החשופים בתכשירים דוחי יתושים, להתקין בבית רשתות ולהפעיל מאוורר/מיזוג. פעולות אלה יסייעו רבות במניעת עקיצות יתושים".