"צ'ינמה איטליה 2017", פסטיבל הקולנוע האיטלקי בישראל, יתקיים זו השנה הרביעית במהלך חודש אפריל בסינמטקים ברחבי הארץ: ירושלים, תל אביב, חיפה, חולון, ראש פינה, ושדרות. הפסטיבל, ויכלול שבעים ושלוש הקרנות וארבעה עשר סרטים איטלקיים. הפסטיבל ייערך בין 1-9באפריל בסינמטק תל אביב ולאורך כל חודש אפריל בסינמטקים ברחבי הארץ.

כלים
תמונות באדיבות: פילם איטליה
תמונות באדיבות: פילם איטליה

תוכן הפסטיבל השנה נחלק לשניים, האחד מוקדש לקולנוע בן זמננו, עם מיטב הסרטים העכשוויים שיצאו באיטליה בשנת 2016 ואילו החלק השני מתמקדבקולנוע הקלאסי, עם תכנית רטרוספקטיבית הכוללת חמישה סרטים של רוברטו רוסליני שעברו רסטורציה, והקרנה חגיגית של "קאוס", סרטם של האחיםטאביאני המוקרן לציון 150 שנה להולדתו של חתן פרס נובל הסופר האיטלקי לואיג'י פירנדלו.

 בפסטיבל יוצגו סרטים של במאים בעלי שם כדוגמת מרקובלוקיו, שבסרטו "חלומות מתוקים" מפתח את נושא ההיעדרות הקרוב לליבו, וג'אנפרנקו רוזי, שסרטו "אש על המים" (זוכה דוב הזהב בפסטיבל ברלין 2016), ממשיך לרגש ולנער את המצפון בתארו את המציאות הדרמטית של הפליטים המגיעים אל חופי האי הזעיר למפדוזה. לצדם, מוצגות יצירות של במאים מבטיחים וסרטי ביכורים של כישרונות צעירים, ביניהם: "פריקלה השחור" של סטפאנו מורדיני שהפיקו האחים דרדן הבלגיים, סרט אפל המתאר תהליך של חיפוש והטהרות שעובר פושע זוטר ואלים במיוחד, "הדברים האחרונים" של אירנה דיוניזיו, המציג תמונה קבוצתית עכשווית של חוסר צדק וחוסר שוויון בין כתלי בית משכון, וכן, "פריחה" של קלאודיו ג'ובאנזי המתמקד בכמיהה לאהבה שעוצמתה מתגלה אפילו בסביבה העוינות של בתי הכלא לנוער עבריין.

עוד בפסטיבל, סרטים שזכו לביקורות ולתהודה באיטליה ובעולם, ביניהם; "מהיר כמו הרוח", של הבמאי מתיאו רוברה, המגולל מלודרמה משפחתית על רקע סצנת מרוצי המכוניות בצפון איטליה, "בלתי נפרדות", סרטו של הבמאי אדוארדו דה אנג'ליס, העוקב אחר סיפורן המרעיש של שתי תאומות סיאמיות המתפרנסות מהופעות באירועים משפחתיים בפאתי עיר בדרום איטליה. כמו כן, הפסטיבל יציג להיטים מסחריים עכשוויים ביניהם הסרט "קוו ואדו?"האינטליגנטי והמשעשע של הבמאי ג'נארו נונציאנטה, הסרט האיטלקי המצליח ביותר בכל הזמנים שלו הכנסות העולות על 65 מיליון יורו רק באיטליהבשנה האחרונה. 

בקולנוע הקלאסי, יוצגו השנה חמישה סרטים בגרסתם המשוחזרת של המאסטרו הדגול רוברטו רוסליני. בין הסרטים :"רומא עיר פרזות" (1945), "פאיזה"(1946), ו-"גרמניה שנת אפס" (1948). שלושת הסרטים שתרמו רבות לעיצוב הניאו-ריאליזם האיטלקי. וכן שני הסרטים, "סטרומבולי" (1950) ו"מסע לאיטליה" (1954), המייצגים את שיתוף הפעולה בין רוסליני לבין השחקנית אינגריד ברגמן בת זוגו ואם ילדיו.

"צ'ינמה איטליה 2017" בחר לציין את שנת ה-150 להולדתו של הסופר והמחזאי הסיציליאני הגדול לואיג'י פירנדלו, חתן פרס נובל לספרות בשנת 1934.בהזדמנות זו, תוקרן גרסה משוחזרת של "קאוס" (1984), יצירתם הריאליסטית/סוריאליסטית של ויטוריו ופאולו טביאני שנוצרה בהשראת סיפורים קצרים מתוך "נובלות לשנה אחת" מאת פירנדלו.

את הפסטיבל תלווה משלחת של אנשי קולנוע מאיטליה. הכוללת במאים, סוכנים ומפיקים איטלקים. בין האורחים :

מתיאו רוברה (MATTEO ROVERE) במאי סרט הפתיחה "מהיר כמו הרוח".סטפאנו מורדיני (STEFANO MORDINI) במאי הסרט 'פריקלה השחור'.אירנה דיוניסיו (IRENE DIONISIO) במאית הסרט 'הדברים האחרונים'.מוניקה מוסקטו (MONICA MOSCATO) נציגת פילם איטליה, איסטיטוטו לוצ'ה צ'ינה צ'יטה Istituto Luce Cinecittà

CINEMA ITALIA, פסטיבל הקולנוע האיטלקי החל ב-1 ועד ה-9 באפריל בסינמטק תל אביב ולאורך כל חודש אפריל בסינמטק ירושלים, חיפה, חולון, ראש פינה, ושדרות.