מרכז שלוה בירושלים אירח את פורום הפיס לחינוך ולכלכלה ירושלים לשנת 2017, שנערך במעמד שר החינוך נפתלי בנט ועסק בין היתר בשאלה כיצד חדשנות חינוכית מצמצמת פערים. בכנס השתתפו קלמן סמואלס מייסד מרכז שלוה וכן ראש העיר ירושלים, ניר ברקת; כלת פרס ישראל לחקר החינוך לשנת 2017, פרופ’ מלכה מרגלית, מנכ”לית פייסבוק ישראל, עדי סופר-תאני; מדענית ראשית ebay ישראל, ד”ר קירה רדינסקי, זיו אבירם מנכ”ל מובילאיי וגם רובוט אחד שהעביר הרצאה שלמה... את הפורום המיוחד נעלה הופעה מרגשת של הזמר דודו טסה שאירח על הבמה את להקת בקצב השלוה.

מרכז שלוה בירושלים אירח את פורום הפיס לחינוך ולכלכלה ירושלים לשנת 2017
מרכז שלוה בירושלים אירח את פורום הפיס לחינוך ולכלכלה ירושלים לשנת 2017

קלמן סמואלס, מייסד מרכז שלוה: “אנשים עם מוגבלויות זכאים כמו כל אדם לאיכות חיים”

הפורום כלל מספר פאנלים שנערכו לאורך היום בהם השתתפו כלת פרס ישראל לחקר החינוך 2017 פרופ’ מלכה מרגלית; ראש יחידת מכינות קדם צבאיות במשרד הביטחון, חביבה סלומון; מדענית ראשית eBay ישראל, ד”ר קירה רדינסקי; יו”ר מפעל הפיס, עוזי דיין; זיו אבירם מנכ”ל מובילאיי, מייסד Timeful , פרופ׳ יואב שוהם ; וחוקר העתיד, ד”ר רועי צזנה, שלא נכח באולם אלא העביר הרצאתו באמצעות...רובוט.

שר החינוך נפתלי בנט אמר בכנס: “אני לא יודע כמה מכם יודעים אבל אתם נמצאים כרגע במפעל של חסד שהקימה משפחת סמואלס. מרכז שלוה הוא מודל לשילוב בארץ ולעולם כולו”.

ניר ברקת ראש עיריית ירושלים ציין בדבריו: “שלוה זה מקום יחיד ומיוחד בעולם המציע שילוב הפוך”.

קלמן סמואלס, מייסד שלוה: “למלכי, אישתי, ואני יש ילד שנפגע בגיל 11 חודש והפך לעיוור וחירש ולמדנו על בשרנו לגדל ילד עם צרכים מיוחדים. בגיל 88 היה לו נס והוא קיבל תקשורת ומכאן אישתי ואני החלטנו לגמול לאחרים והתחלנו עם 6 ילדים עם רמות שונות של פיגור והחלטנו לעזור למשפחות מעל ומעבר לזמן הפנאי כדי שהם יוכלו לנהל חיים תקינים ואיכותיים. היום, אחרי 27 שנה, אנחנו מנהלים את המרכז הלאומי שלוה בירושלים שיש בו לא פחות מ-21,000 מ”ר של בריכות, אולם ספורט, גנים וכיתות טיפוליות ולכל ילד יש את המקום שלו וכל התוכניות פועלות סביב לשעון כדי להקל על המשפחות. אנו משרתים בשלוה אלפי אנשים מגיל לידה ועד בגרות וגם את ההורים, האחים והאחיות ואנו מודים שזכינו לעזור להמון אנשים".

סמואלס הוסיף ואמר: “אנשים עם מוגבלויות זכאים כמו כל אדם לאיכות חיים. מדובר כאן על כבוד האדם המגיע לכל הילדים וההורים שצריכים להרגיש שהם שווים בין שווים”.

פרופ’ מלכה מרגלית, כלת פרס ישראל לחקר החינוך 2017 אשר לקחה חלק בכנס הינה יו”ר הוועדה האקדמית הבינלאומית של שלוה ובמסגרת עבודת המחקר שלה ערכה מספר מחקרים פורצי דרך בתוכנית “אני ואמי” של שלוה וכעת היא מובילה מחקר בנושא שילוב בגיל הרך בשיתוף פעולה עם שלוה, האוניברסיטה העברית והמרכז האקדמי פרס.

המרכז הלאומי של שלוה בירושלים אשר פועל כ-26 שנים במטרה לטפל בילדים עם מוגבלויות ולסייע לבני משפחותיהם בהתמודדות עם המורכבויות הכרוכות בגידולם, תוך כדי שילובם בחברה. המרכז הינו מהגדולים והמתקדמים בישראל ומתקיים בו מכלול מיוחד במינו של טיפולים, תרפיות, מסגרות חינוכיות ופעילויות חברתיות עבור אלפי ילדים ובוגרים עם מוגבלויות ובני משפחותיהם. כל ההכנסות מכנס זה וכנסים אחרים מוקדשות לילדי שלוה.