מנהלת מחלקה התברואה ואיכות הסביבה במועצה האזורית זבולון, רחל סלע, מציינת כי "בימים האחרונים, קיימנו מספר מפגשים עם תאגיד המחזור ת.מ.י.ר ליישום חוק האריזות ולמען קידום נושא הקיימות ואנו ממשיכים כל הזמן לקדם את נושא הצבתם של פחים כתומים, המשלימים את יישום חוק האריזות והם יוצבו בקרוב בכל יישובי המועצה על מנת לאפשר לתושבים למחזר את כל האריזות שברשותם -קופסאות שימורים, מיכלי חלב קרטון, אריזות של פירות למיניהם, שקיות ניילון ואריזות פלסטיק". לפני כארבע שנים, נוספו למרכזי המחזור המצויים ביישובי המועצה מיכלים סגולים לאיסוף אריזות זכוכית

כלים

ממשכים במהפכה הירוקה. המחלקה לאיכות הסביבה במועצה האזורית זבולון, מתעתדת לבצע שלב נוסף במערך הפרדת הפסולת והאריזות ולדברי מנהלת המחלקה רחל סלע "במסגרת זו אנו מקיימים סיורי עבודה ולימוד לנציגי הישובים אשר עיקרם לימוד שיטת מחזור חדשות וכל נושא הקשור לתברואה וסביבה .לאחרונה, קיימנו סיור באתר מיון אשפה בעפולה כדי ללמוד מקרוב על אופן הטיפול בפסולת שבפחים הכתומים" .

לדבריה, "חוק האריזות שחוקק בכנסת בשנת 2011 מטיל על היצרנים והיבואנים של מוצרים ארוזים ואריזות לבצע מחזור של כל פסולת האריזות. עלינו הרשויות הוטלה חובה בחוק לקבוע הסדר הפרדה, איסוף ופינוי של פסולת אריזות בתחומן והמועצה האזורית זבולון מבצעת מחזור במרכזי המיחזור בישובים ולכן הכנסת הפחים הכתומים מהווה עליית מדרגה".

ראש המועצה האזורית זבולון דב ישורון, מציין, "המדובר בשלב חשוב נוסף במהפכה הירוקה בישובי המועצה למחזור הפסולת, שיפור איכות הסביבה, לבריאות התושבים ולשדרוג איכות החיים של התושבים כחלק מהשקפת העולם ומהתוכנית האסטרטגית של המועצה. אני קורא לתושבי המועצה להתגייס למטרה חשובה זו ולהקפיד על המחזור במועצה".

מנהלת המחלקה לאיכות הסביבה והתברואה במועצה האזורית זבולון רחל סלע, הוסיפה ואמרה, "אנו שמחים לספק לתושבים את מרב האפשרויות והמגוון לצורך הפרדת פסולת למחזור ובכך לצמצם את האשפה בישראל". .