עין רפא: מפקחי רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) פינו מסיג גבול שהשתלט על אדמות מדינה הצמודות לביתו מסיג גבול תושב עין רפא שבאיזור ירושלים, אשר פלש למגרש הצמוד לביתו בחלק הצפון מזרחי של הכפר עין רפא, נטע עצים, שתל דשא בשטח ואף אחסן עליו ציוד לשימושו האישי - ללא היתר ובניגוד לחוק, פונה ע"י מפקחי החטיבה לשמירה על הקרקע ברשות מקרקעי ישראל וקק"ל ובליווי שוטרי תחנת הראל מבצע אכיפה של מפקחי החטיבה לשמירת הקרקע ברשות מקרקעי ישראל וקק"ל, בליווי שוטרים מתחנת הראל, הסתיים בפינוי פלישה לאדמות המדינה.

צילום אילוסטרציה: רשות מקרקעי ישראל
צילום אילוסטרציה: רשות מקרקעי ישראל

הפלישה, לאדמות מדינה המיועדות ליער בחלק המזרחי של הכפר עין רפא השוכן מערבית לירושלים, התגלתה במהלך הפעילות השוטפת שמקיימים מפקחי רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) לאיתור מסיגי גבול על אדמות המדינה. מסיג הגבול, תושב הכפר, בשם וואסים ברהום, השתמש באדמת המדינה למטרותיו האישיות, ללא היתר ובניגוד לחוק, שתל דשא ונטע עצים בשטח ואף הניח במקום ציוד לשימושו האישי.

לאחר איתור הפלישה, מסרו מפקחי רמ"י לפולש התראה לפיה עליו לפנות את השטח, והבהירו לו כי הוא מבצע עבירה פלילית ואם לא יפנה את השטח כנדרש, הוא יפונה עפ"י החוק בליווי משטרה. מאחר ולא פינה את השטח, הוציאו נגדו מפקחי רמ"י צו סילוק פולשים המודיע לו כי עליו לפנות את הקרקע בתוך 30 יום ולא, יפונה על פי החוק.

במקביל, הגישו מפקחי רשות מקרקעי ישראל תלונה בתחנת משטרת הראל כנגד הפולש.

התלונה הוגשה בגין הסגת גבול במקרקעי ציבור, עבירה פלילית שדינה שנתיים מאסר בפועל.

מאחר והפולש התעלם מאזהרות המפקחים, פינה רק את הציוד שהונח בשטח ולא השלים את הפינוי כנדרש כפי שהוגדר לו בצו, הגיעו המפקחים למקום בליווי שוטרי תחנת הראל לפנותו. העצים והדשא פונו, ע"י המפקחים שתפסו חזקה בקרקע, השיבו את הקרקע למאגר הקרקעות הציבורי והציבו במקום שילוט המתריע מפני פלישות נוספות.

"הפולש ניסה לקבוע עובדות בשטח ולהשתלט על אדמות מדינה שמעולם לא הוקצו לו. לא רק שהפולש פונה ע"י מפקחי רמ"י המגינים על אדמות המדינה בליווי המשטרה, כעת הוא גם יהיה חשוף לתביעות החזר עלויות שמגישה הרשות כנגד פולשים הנדרשים לשלם מכיסם את עלויות הפינוי ודמי השימוש הרטרואקטיביים בקרקע", אומר יואב ששון, מנהל מרחב ירושלים בחטיבה לשמירת הקרקע ברשות מקרקעי ישראל.