חה״כ דב חנין טען כי האנטישמיות בארה״ב זוכה לגיבוי של טראמפ ונתניהו - בדיון על התגברות האנטישמיות בארה״ב בוועדת הקליטה והעלייה, אמר ח״כ דב חנין: ״במרכז החדר הזה יש פיל, ושמו הנשיא דונלד טראמפ״ - דבריו עוררו סערה: יו"ר הוועדה, ח״כ נגוסה דרש מחנין לחזור בו מדבריו, וח"כ עליזה לביא טענה כי ״אסור לנו לתקוף את נשיא ארה״ב״

חה"כ דב חנין
חה"כ דב חנין

בדיון על התגברות האנטישמיות בארה״ב, שהתקיים היום (ג׳) בוועדת הקליטה והעלייה, אמר ח״כ דב חנין: ״בשבועות האחרונים אנו שומעים על עוד ועוד מקרים של גילויי אנטישמיות בארה״ב ובאירופה.

אך מה שמטריד במיוחד זה שהגל העכור הזה, של שנאה, אנטישמיות, איסלמפוביה ופאשיזם - מטפטף מלמעלה: רק בשבוע שעבר, אמר נשיא ארה"ב דונאלד טראמפ כי "ייתכן שפשעי השנאה נגד יהודים בארה"ב לא נובעים מאנטישמיות. ייתכן שההיפך הוא הנכון - שמישהו עושה את זה כדי לגרום לאחרים להיראות רע. המטרה היא להטיל דופי בממשל ובתומכיו”. והמים העכורים נובעים גם מהאנשים שמקיפים את טראמפ, כמו סטיב באנון, יועצו הבכיר של הנשיא, שהזכיר בריאיונות שונים, כי בין מקורות ההשראה שלו נמצאים הבמאית הנאצית לני ריפנשטאל, דארת ויידר והשטן״.

ח״כ חנין הוסיף: ״הגל העכור הזה לא מאיים רק על ארה"ב. מספר לא מבוטל של נציגי מפלגות ימין קיצוניות מטופחים על ידי מפלגת השלטון בארץ. ראש הממשלה נתניהו מגבה את טראמפ כשהוא אומר ש"לא היה ידיד כמוהו לעם היהודי” וכשהוא מאפשר לו שלא להשיב לשאלתו של איש חרדי במסיבת העיתונאים. מזכ"ל מפלגת הימין הקיצוני בצרפת הגיע לביקור בישראל - כאורח של צעירי הליכוד. מנהיג הימין הקיצוני האוסטרי שטראכה - ביקר בארץ כאורח הליכוד, וחבר כנסת מטעם הליכוד אף נפגש עימו״.

ח״כ חנין הדגיש בדיון כי ״מפלגת השלטון בישראל הפכה מזמן לידידתם של כל האנטישמים בעולם״. דבריו של ח״כ חנין עוררו סערה, כשיו"ר הוועדה, ח״כ אברהם נגוסה, דרש מחנין לחזור בו מדבריו, אך ח״כ חנן עמד על עמדתו. גם ח"כ עליזה לביא תקפה את דברי ח"כ חנין, וטענה כי ״אסור לנו לתקוף את נשיא ארה״ב ולטעון בצורה כלשהי כנגדו שהוא אנטישמי״.