במסגרת דיון שיזם ח"כ מיקי לוי (יש עתיד) סגן שר האוצר לשעבר בוועדת הכספים בשל החשש מהתייקרות צפוייה של המשכנתאות בעקבות מחלוקת מקצועית בין הממונה על שוק ההון למפקחת על הבנקים: ​"הזוגות הצעירים במדינת ישראל לא צריכים לשלם את מחיר המחלוקת המקצועית בין הממונה על שוק ההון למפקחת על הבנקים.

חה"כ מיקי לוי. צילום: אלעד גוטמן
חה"כ מיקי לוי. צילום: אלעד גוטמן

בדיון שיזמתי הבוקר בוועדת הכספים של הכנסת דרשתי משני הרגולטורים לפתור את המחלוקת ביניהן כדי למנוע את עליית מחירי המשכנתאות. לא ייתכן שהרגולטורים יגנו על חברות הביטוח והבנקים והזוגות הצעירים ישארו ללא פתרון וללא הגנה. לא נאפשר לזה לקרות​"​. החשש שעלה בתקופה האחרונה נובע ממחלוקת מקצועית בין הממונה על שוק ההון דורית סלינגר למפקחת על הבנקים חדווה בר.

הממונה על שוק ההון מסרבת לאפשר למוסדיים לרכוש מהבנקים משכנתאות מסוכנות בשיעור מימון של יותר מ-60% ובעקבות זאת החליטה המפקחת על הבנקים להגביל את יכולתם של הבנקים למכור למוסדיים יותר מ6% מתיק המשכנתאות.

בשל המחלוקת הזו יש חשש כבד כי בתוך שנה יחדל מלהתקיים שוק העסקאות של מיזמים משותפים להעמדת משכנתאות על ידי הבנקים והגופים המוסדיים וכי לא יתבצעו עוד עסקאות למכירת נתחים מתיקי המשכנתאות של הבנקים למוסדיים - מצב שיגרום ליקור המשכנתאות פעם נוספת.