הבחירה במנעולן היא בחירה מאוד משמעותית וגורלית. אתם בעצם מפקידים בידיו של המנעולן את כל הבית שלכם, היות והוא יפרוץ את הבית ובדרך כלל יחליף גם למנעול חדש. אנחנו לא רוצים לחשוד באף אחד, אך כבר היו דברים מעולם, שהמנעולן השאיר בידיו עותק מהמנעול החדש כדי שיוכל לעשות בו שימוש לרעה, כלומר לבצע פריצה אך לא מהסוג החיובי אותו הוא עושה במסגרת העבודה שלו. נשמע מפחיד, וזה אכן לא נעים בכלל לגלות לאחר הפריצה, על מי בעצם סמכתם כאשר שכרתם את שירותיו של אותו פורץ.

כלים
בחירת מנעולן אמין
בחירת מנעולן אמין

לא בוחרים מנעולן מבלי לבדוק את השטח!

לצורך הדוגמא, אם אתם גרים בירושלים ונתקעתם מחוץ לבית, רק הגיוני יהיה שתחפשו מנעולן בירושלים - אך מעבר לקירבה הגיאוגרפית שחשובה כאן, עליכם גם לשים לב כי אתם בוחרים באדם מקצועי, אמין, אחראי ומיומן. לא תוכלו לסמוך על כל אחד. איך תבדקו מי מהמנעולנים אכן עונה על כל ההגדרות הללו?

  • בררו האם המנעולן הוא אדם ישר – איך תבדקו את הנתון הזה? איה הסרגל שימדוד את יושרו של האדם? כאן באה המשטרה לסייע לנו. המשטרה היא זו שאחראית להעניק תעודות יושר לאנשים שחפצים לעסוק במלאכת הפריצה כמקצוע. המשטרה תבדוק את ההיסטוריה של אותו אדם והיא תוודא שאין לו כל עבר פלילי ועל סמך זה היא תעניק לו תעודת יושר. כך תמדדו את יושרו של הפורץ, פשוט בקשו ממנו לראות את האישור שהוא קיבל מטעם המשטרה. חשוב שתדעו שכאשר הפורץ יפתח את המנעול שלכם ללא רישיון הרי שבכך הוא יעבור על החוק.

מלבד תעודת היושר מטעם המשטרה, חשוב מאוד שתהיו נוכחים בזמן הפריצה. אל תתנו לפורץ לעמוד לבד מול דלת הבית שלכם כאשר אתם לא עומדים לידו ולו מהסיבה שהשכנים לא ימהרו להזעיק את המשטרה...

  • בקשו הצעת מחיר – העבודה של המנעולן כוללת בדרך כלל את ההחלפה של הצילינדר, הקידוח בדלת ועבודה עם המנעול. עבודה מן הסוג הזה יכולה לעלות בסכומים משתנים. חשוב שתבררו מחירים בטרם תחליטו מי יהיה המנעולן שיזכה בעבודה. אתם לא צריכים להתבייש או לחשוש להתקשר גם בשעות הלילה המאוחרות. ההיפך, המנעולנים מחכים ללקוחות שלהם ובלילה משום מה יש להם בדרך הרבה כאלה... בררו מה המחירים בשוק ובדקו שלא מנסים לנצל את המצוקה שלכם ואת הלחץ בו אתם נמצאים בשעה שאין לכם אפשרות להיכנס הביתה.
  • היענות מהירה – אתם נמצאים בסיטואציה לא פשוטה כאשר אתם מאחורי הדלת מנסים למצוא את איש המקצוע שיושיע אתכם. במהלך הבירורים שאלו כמה זמן יארך למנעולן להגיע אליכם. שוב לצורך הדוגמה - אם אתם גרים בירושלים חשוב שתאתרו מנעולן בירשולים כדי שהוא יוכל להגיע במהירות, כי למהירות ישנה חשיבות רבה במקרים אלו. אם בנוסף לכך, הבירורים שלכם הראו כי מדובר במנעולן ישר ואמין, והוא עונה על כל הפרמטרים שמנינו, הרי שהשירות המהיר גם הוא מדד קריטי ובלתי מבוטל שלא תוכלו שלא להתייחס אליו.