רמ"י (רשות מקרקעי ישראל) הרסה מתחם בנייה בלתי חוקית שהוקם ע"י פולש על אדמות המדינה בכפר קאסם. מסיג גבול אשר פלש לאדמות מדינה בכפר קאסם החל להקים על הקרקע שלד מבנה למגורים, יסודות של מבנה נוסף ו-4 רצפות בטון נוספות שיועדו להקמת יחידות דיור, המתחם פונה ע"י מפקחי רשות מקרקעי ישראל.

צילום: רשות מקרקעי ישראל
צילום: רשות מקרקעי ישראל

המבנים הבלתי חוקיים שהקים הפולש, נהרסו על ידי מפקחי רמ"י, שפעלו במקום בליווי שוטרי יחידת מתפ"א של משטרת ישראל. עוברים ושבים בכפר קאסם אמרו למפקחים שביצעו את האכיפה "כל הכבוד, הגיע הזמן לעשות סדר בבנייה הבלתי חוקית" מפקחי רשות מקרקעי ישראל בליווי שוטרי משטרת ישראל, בפיקוד סנ"צ דרור דקל, קצין אג"מ קדמה, פינו פלישה לאדמת המדינה בכפר קאסם. מסיג הגבול,

שזהותו איננה ידועה לרשות, השתמש בקרקע השייכת למדינה ומיועדת למגורים בתוכנית בהכנה, למטרותיו האישיות, ללא היתר ובניגוד לחוק, והחל להקים מספר מבני מגורים במקום - שלד מבנה בן שתי קומות ומרתף, יסודות של מבנה נוסף ורצפות בטון שיועדו להקמת 4 יחידות דיור נוספות.

עם גילוי הפלישה, תלו מפקחי הרשות במקום אזהרות המסבירות כי מדובר בעבירת הסגת גבול במקרקעי ציבור, עבירה פלילית שדינה עד שנתיים מאסר בפועל ואף בעבירת בניה בלתי חוקית, וכי על מסיג הגבול לפנות את הקרקע.

בנוסף, פעלו מפקחי רשות מקרקעי ישראל להוצאת צו לפינוי מקרקעי ציבור, המורה על פינוי הקרקע. מאחר והפולש לא פינה את הקרקע כפי שנדרש, הגיעו המפקחים הבוקר למקום בליווי כוחות משטרה, והרסו את שלד המבנה. המפקחים הציבו במקום שילוט המתריע מפני פלישות לאדמות המדינה.

בזמן ביצוע ההריסה עברו במקום תושבים מכפר קאסם שהחמיאו למפקחים על מאבקם בתופעת עברייני הבנייה הבלתי חוקית על אדמות מדינה המיועדות לשרת את כלל תושבי הכפר למגורים, לאחר הקצאה חוקית ומסודרת. "כל הכבוד, הגיע הזמן לעשות סדר בבנייה הבלתי חוקית", אמרו תושבים למפקחים.

"הפולש השתלט על קרקע ציבורית, שאמורה להיות מוקצית למגורים (כאשר התוכנית תאושר) לתושבי כפר קאסם באמצעות מכרז שיוויוני ומסודר. הפולש החל להקים עליה מבנה מגורים ללא היתר למרות שהקרקע כלל לא הוקצתה לו. תופעות כאלה ברחבי הארץ פוגעות באזרחים שומרי חוק ומכניסות מקל בהליכי שיווק הקרקעות בישראל. מפקחי רשות מקרקעי ישראל ימשיכו לשמור על קרקעות המדינה מפני פולשים ועברייני קרקע לטובת הציבור כולו", אמר עמיר גילת, מנהל מרחב מרכז בחטיבה לשמירת הקרקע ברשות מקרקעי ישראל.