בעלי חיים זה בטבע שלנו - היום העולמי לשמירת החי בבר של ארגון האו"ם ב- 3.3 מגבירים את המודעות והחשיבות למען השמירה על חיות הבר וצמחיית הבר, יחד עם כל העולם. כמידי שנה בתאריך ה- 3.3 מציינים בעולם ובישראל את "היום העולמי לשמירת החי בבר", יום שמוקדש למען הגברת המודעות לשמירה על חיות וצמחי הבר, והוכרז על ידי ארגון האומות המאוחדות (האו"ם).

כלים
צילום: מחמוד נסאר
צילום: מחמוד נסאר

רשות הטבע והגנים המופקדת על פי החוק לשמירת הטבע בישראל, ובתוכו גם על חיות הבר חתומה על אמנות בינלאומיות של האו"ם סביב נושא זה, ועורכת פעולות במספר רב של ערוצים על מנת לשמור על חיות וצמחי הבר ביניהם: הגנה על בתי גידול ושטחים פתוחים, טיפול בחיות בר, רבייה, השבה לטבע, פעילויות אכיפה, פיקוח, חינוך, הסברה ועוד.

במסגרת זאת השיקה לאחרונה, רשות הטבע והגנים קמפיין נרחב, תחת הכותרת "כדי שחיות הבר יהיו פה גם מחר, למען הגברת המודעות והחשיבות בשמירה על חיות הבר שאוכלוסייתן בישראל הולכת ומדלדלת, ביניהן: צבאים, צבי ים, עטלפים, סלמנדרות ונשרים והיא מציבה בראש סדרי העדיפויות את נושא הקיימות ושימור המגוון הביולוגי העשיר בישראל. במסגרת זו פועלת הרשות להגן על בתי הגידול הטבעיים, על תפקוד המערכות האקולוגיות ועל מגוון הצמחים ובעלי החיים - בשמורות הטבע, בגנים הלאומיים ובשטחים הפתוחים של ישראל.

ישראל חתומה כבר למעלה מ- 30 שנה על אמנת CITES של האו"ם, אמנה המסדירה את הסחר בבעלי חיים – גם בבר וגם בשבייה והייתה הראשונה לארח ב-2015 את הכנס הבינלאומי של האמנה, כנס ראשון של האו"ם במדינת ישראל. בנוסף, חברה ישראל כאחת מ-4 המדינות המייצגות את אירופה בוועדת הדירקטוריון של אמנת CITES ומכהנת כחברה קבועה בוועדה.

מצ"ב לינק לסרטון הסברה בנושא שמירת החי בבר, שהופק במיוחד לקראת יום חשוב זה ומתאר את העשייה הרבה והישגי רשות הטבע והגנים בשמירה על חיות הבר:

https://youtu.be/OGPIjmuYuzs

לפרטים נוספים ותיאום ראיונות עם גורמים רלוונטיים מטעם רשות הטבע והגנים בנושא זה מוזמנים לפנות אלינו.