יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ איתן כבל, שב ופתח את ישיבות הוועדה גם השבוע בהתייחסות לקטל בדרכים, והזכיר כי מאז תחילת השנה נהרגו 61 בני אדם בכבישים, לעומת 59 בתקופה המקבילה אשתקד. לדבריו, "הקטל בדרכים לא נבלם, ובמקרה הטוב מספר ההרוגים יהיה דומה לשנה שעברה .במהלך מרץ נקיים דיון עם השרים הנוגעים בדבר לסיכום שנת 2016 ומה בכוונתם לעשות ל-2017.

כלים
יו"ר וועדת הכלכלה חה"כ איתן כבל
יו"ר וועדת הכלכלה חה"כ איתן כבל
יצא לי לשמוע את שר התחבורה, שאני מוקיר את עבודתו ואת מהפכת תשתיות שהוביל, אבל הוא צריך לקבל החלטה אסטרטגית האם הוא שר התחבורה והבטיחות בדרכים או שהוא מודיע רשמית שהוא לא מוכן להיות אחראי על הבטיחות בדרכים.נוצר מצב שאף אחד לא אחראי על כלום פה. משרד התחבורה בכל הנוגע לתשתיות עושה קפיצת מדרגה גדולה, אבל לשר יש גם אחריות בחוק והוא לא יכול להתחמק ממנה.

נכון שהוא לא יכול להכתיב לשר לביטחון פנים כיצד לפעול, והמשטרה אמורה לעסוק באכיפה שכמעט ולא קיימת. למרות שצריך לומר מילה טובה למפקד אגף התנועה החדש, שבתנאים בלתי אפשריים מצליח לייצר נוכחות קצת יותר טובה של המשטרה בכבישים. יחד עם זאת, עדיין אין למשטרה את הכלים להתמודד בצורה משמעותית עם הקטל בדרכים".

עוד הוסיף היו"ר כבל: "אני מקווה מאוד ששמואל אבוהב, שהיה עד לאחרונה מנכ"ל אור ירוק ויכנס לתפקיד מנכ"ל משרד החינוך, אולי יצליח לשנות את התפיסה בנוגע לחינוך התעבורתי. הנקודה האחרונה היא בתי המשפט, שם אין שום שינוי – יש כמה שיותר הסדרי טיעון וחוסר יכולת להתמודד עם הכמות הגדולה של הדוחות, בעיקר ממצלמות.כל זה פשוט לא מעניין את הממשלה, בעוד שוועדת הכלכלה עוסקת בנושאים הללו מדי שבוע".

מצ"ב לינק לווידאו מדברי יו"ר ועדת הכלכלה הבוקר בפתח ישיבות הוועדה השבוע

https://goo.gl/photos/6huGBR9pvCwqXPTX8