יו"ר מפלגת 'יש עתיד', יאיר לפיד, התייחס היום לנושאים המדיניים בוועידת הנשיאים בירושלים: ישראל מחולקת בין מיעוט שרוצים לחיות עם הפלסטינים באותה מדינה ולרוב שרוצים לחיות בלי הפלסטינים ולהיפרד מהם. הביטחון של ישראל הוא קריטי ואם לא נפעל, זה יביא לתהליך ארוך של שחיקה של האופי היהודי והדמוקרטי של מדינת ישראל יש ממשל אוהד בארה"ב. זו הזדמנות אמיתית לישראל להגדיר מה המדיניות שלה ולפעול על פיה.

חה"כ יאיר לפיד. "כל דבר חד צדדי לא יעבוד. זה חייב להיות חלק מהסכם שכולל את הגורמים החזקים באזור"
חה"כ יאיר לפיד. "כל דבר חד צדדי לא יעבוד. זה חייב להיות חלק מהסכם שכולל את הגורמים החזקים באזור"

לא הייתי רוצה לראות את ההזדמנות הזאת מבוזבזת על פוליטיקה פנימית כמו שקורה עכשיו יו"ר מפלגת 'יש עתיד', יאיר לפיד, השתתף היום (20.2.17) בוועידת הנשיאים השנתית שנערכה במלון ענבל בירושלים בהשתתפות ראשי ארגונים וקהילות יהודיות מכל העולם והתייחס לנושאים המדיניים שעל סדר היום.

לפיד נשאל מה היה אומר לטראפ אם היה יושב במקום ראש הממשלה בפגישה. לפיד השיב כי היה אומר לו שעלינו ללכת לוועידה אזורית ולהתחיל את התהליך הארוך של היפרדות מהפלסטינים: "ישראל מחולקת בין מיעוט שרוצים לחיות עם הפלסטינים באותה מדינה ולרוב שרוצים לחיות בלי הפלסטינים ולהיפרד מהם. הדבר שהכי חשוב לי הוא הביטחון ואם לא נפעל זה יביא לתהליך אורך של שחיקה של האופי היהודי והדמוקרטי של מדינת ישראל. אז הייתי מבקש מהנשיא שיעזור לנו להביא את השחקנים העיקריים סביב השולחן ולהתחיל לפתור את הסוגיות של עזה והגדה".

לפיד נשאל האם אחרי דבריו של הנשיא טראמפ במהלך הפגישה עם נתניהו תם עידן שתי המדינות. לפיד השיב: "יש לנו חלון הזדמנויות. זה ממשל אוהד לישראל. והאמירה של הנשיא טראמפ לא הייתה מדיניות אלא יריית פתיחה. לדעתי יש כאן הזדמנות גדולה לישראל להגדיר את המדיניות שלה. כבר כמה שנים שלפלסטינים יש אסטרטגיה מאוד ברורה של לא לעשות שום דבר ולהגביר את הלחץ הבינלאומי על ישראל והאסטרטגיה הזאת קרסה כשטראמפ נבחר. עכשיו אנחנו יכולים להיכנס לכל מו"מ מעמדת כוח שלא הייתה לנו שנים ולא הייתי רוצה לראות את ההזדמנות הזאת מבוזבזת על פוליטיקה פנימית וזה מה שקורה עכשיו. בסוף הממשל או יאבד עניין או יגיד לנו לחזור כשיש לנו מדיניות ברורה." לפיד נשאל האם הוא בעד מהלכים חד צדיים של סיפוח או התנתקות. לפיד השיב כי הוא נגד: "

כל דבר חד צדדי לא יעבוד. זה חייב להיות חלק מהסכם שכולל את הגורמים החזקים באזור. בהתנתקות עשינו כל מה שהעולם ביקש מאתנו, פינינו התנחלויות, אפילו השארנו 3000 חממות להתחיל לבנות כלכלה ובמקום זה הם בנו בסיס אימון לג'יהאד האסלאמי וירו יותר מ 15 אלף רקטות לעבר אזרחים ישראלים." בתשובה לשאלה מהקהל לפיד הדגיש כי הוא תומך גדול בריבונות ישראל בגולן וכי היה הראשון שקרא לראש הממשלה לתבוע הכרה בינלאומית בריבונות שלנו בגולן: "הרי זה ברור שגם אם היינו רוצים לתת את הגולן אין למי להחזיר אותו" לפיד הדגיש שוב כי הוא בעד העברת השגרירות לירושלים והתייחס לאיומים של הפלסטינים כי אם השגרירות תעבור לירושלים זה יגרור אלימות: "ממתי אנחנו או האמריקאים קובעים מדיניות על פי איומי טרור. הם יחיו עם זה כמו שהם חיו עם החלטות אחרת שביצענו בעבר"