חה"כ עמיר פרץ על סגירת השגרירויות והקריסה ביחסי החוץ של ישראל: ״נתניהו איבד כיוון וישראל מאבדת את העולם״ ״על נתניהו למנות שר חוץ במשרה מלאה באופן מיידי.

חה"כ עמיר פרץ
חה"כ עמיר פרץ

דרושה מדיניות חוץ אחראית לשירות האינטרסים של מדינת ישראל ולא לשירות חשבון הפייסבוק של נתניהו״ ח״כ עמיר פרץ, המועמד לתפקיד יו״ר מפלגת העבודה, מבקר את נתניהו על קריסת מערך החוץ, לאור פרסומים על סגירת שגרירויות על-ידי ראש הממשלה ושר החוץ נתניהו ועל כך כי לראשונה לפלסטינים יותר נציגויות דיפלומטיות מאשר לישראל:

״על נתניהו למנות מייד שר חוץ במשרה מלאה. הוא שקוע בענייניו האישיים וניכר כי אינו פנוי לנהל את המשרד או להעניק לו את החשיבות הראויה. שירות החוץ במשבר מתמשך ומחריף, אשר מחייב מינוי שר אחראי שיוכל להשקיע את התשומות הדרושות לרומם אותו מחדש״.

שר הביטחון לשעבר פרץ הוסיף: ״אנו עדים לראש ממשלה שמאבד את העולם. נתניהו מקדיש פגישות עם ראשי מדינות לעניינים שוליים כגון קשריהם עם ארגוני זכויות אדם בעוד ממשלתו מקדמת חקיקה שמבעירה את הקשר של ישראל עם בעלות ברית אסטרטגיות. דווקא עם החרפת האתגר מול הקהילה הבינלאומית, מביא נתניהו את האמירה לפיה ׳לישראל אין יחסי חוץ, אלא רק יחסי פנים׳ לשיאים חדשים. על מדיניות החוץ לשרת את האינטרסים של מדינת ישראל ולא של חשבון הפייסבוק של נתניהו והלייקים בעקבות עימותים שהוא מייצר עם ראשי מדינות אחרות״