לראשונה: אירוע המייקרים של GeekCon, יתקיים ויפעל ביחד עם בסיס לאמנות ותרבות ובשיתוף קהילת האמנים הישראלית. Basis GeekCon Art \בסיס גיקון ארט - האקת'ון-מרתון של 36 שעות יחבר 150 מייקרים ואמנים לשילוב הטכנולוגיות החמות ביותר עם אמנות עכשווית - חשיפת היצירות החדשות לקהל הרחב: שבת, 25.2, בין השעות 15:00 – 19:00 -בית ספר בסיס לאמנות, הרצליה.

כלים
אירוע המייקרים הישראלים, GeekCon
אירוע המייקרים הישראלים, GeekCon

לראשונה, אירוע המייקרים הישראלים - GeekCon– יתקיים בשיתוף בסיס לאמנות ותרבות תחת הכותרת "Basis GeekCon Art". בהאקתון-מרתון שיימשך 36 שעות, יעבדו וייצרו צוותים משותפים של - גיקים טכנולוגיים, יזמים, יוצרים ומדענים, עם סטודנטים לאמנות ואמנים מהמובילים בארץ. המשימה: יצירת פרויקטים טכנולוגיים-אמנותיים שישלבו את הטרנדים החמים ביותר בעולם הטכנולוגיה עם האמנות העכשווית.

פלטפורמת GeekCon המייצגת ומשקפת את תנועת המייקרים הישראלים, מאתגרת את המשתתפים להתמודדות עם שלל סוגיות טכנולוגיות ובניית יצירות חדשניות עובדות ולא בהכרח שימושיות. פרויקט טיפוסי יכול להיות כל דבר המדגים חדשנות ויצירתיות עם רכיבים טכנולוגיים. בין הפרויקטים שנוצרו במסגרת האירועים בשנים האחרונות ניתן למצוא, רחפן המצייר גרפיטי, רובוט ׳כאפות׳, תותח ליירוט רחפנים, רובוט די ג׳יי, ענן גשם פרטי, גיטרה מחשמלת ועוד.

שיתוף הפעולה, אשר מתקיים זו השנה הראשונה עם בית ספר בסיס לאמנות, עתיד להפגיש בין שתי קהילות שעד כה לא נפגשו ושיתפו פעולה בקנה מידה מסוג זה - מייקרים ואמנים. המייקרים ייהנו מהשראה אמנותית והאמנים ייהנו משלל חידושי הטכנולוגיה שתשולב באמנות שייצרו.

עלי רונן , מנכ"לית בית ספר בסיס לאמנות: "הקשר ההדוק בין אמנות למדע תופס מקום משמעותי בקרב יצירתם של אמנים רבים אשר מחפשים כל העת נתיבים נוספים - הגדרות חדשות, ובוחרים במודע או שלא באמצעיים הטכנולוגיים. הפרויקט עם גיקון מאפשר לראשונה בישראל לשלב בין אמנים לגיקים בעלי הכשרה טכנולוגית. בסופו של דבר מדובר באנשים שליבת עבודתם משותפת - יצירתיות "

שחר זריהן ואייל הרשקו, ממארגני הגיקון ארט: " מפגש בין אמנים לגיקים הוא המפגש הכי מעניין ומפרה שיכול להיות. שני הצדדים הולכים להרוויח בגדול וביחד ייפרצו כאן גבולות האמנות והטכנולוגיה. המטרה שלנו היא לעוף הכי רחוק שאפשר - לקחת את שיא הקדמה הטכנולוגית וליישם אותה לצרכי אמנות, הנאה, כיף וחשיבה מחוץ לקופסה ".

בית ספר בסיס לאמנות פועל במשכנו החדש בהרצליה משנת 2015 כחממה לטיפוח אמנים - בית ספר ייחודי לאמנות, בניהולו של האמן, פרופ' יעקב דורצ'ין - חתן פרס ישראל לאמנות פלסטית. תכנית הלימודים ייחודית בתכנים, בשיטות ההוראה והאמצעים העומדים לרשות הסטודנטים. הלימודים נמשכים שלוש שנים ומבוססים על עשייה מרובה , בסדנאות העבודה ובמעבדות המשוכללות ובסטודיו האישי העומד לרשותו של כל סטודנט. הלימודים המעשיים נתמכים בלימודים עיונים מרחיבי דעת. החממה מאפשרת ללומדים בה ליצור ולתרגל גם מעבר לשעות הלימודים ומעודדת קשר בלתי אמצעי בין הסטודנטים לבין סגל המרצים/אמנים שגם להם חדרי סטודיו אישיים בין כתלי בית הספר. כל סטודנט הלומד בחממה נהנה ממלגת מחיה המאפשרת לו להקדיש עצמו ללימודים ועשייה אמנותית.

פלטפורמת GeekCon פועלת ללא מטרות רווח, על בסיס עבודה התנדבותית, המוקדשת לקידום יצירתיות וחדשנות "מחוץ לקופסה" בדגש של עשייה. ההתכנסות השנתית, אחת מחמישה אירועים המתרחשים במהלך השנה, מכונה לעתים קרובות "קייטנה לגיקים", מושכת מסה קריטית של יזמים, גיקים וטכנולוגים מהמובילים בארץ. במהלך שנות פעילותה, תרמה הפלטפורמה ליצירתן של מספר חברות סטארט-אפ ישראליות, ולפעילות עסקית של מעל 160 מיליון דולר. הפלטפורמה, המונחה על ידי המתווה "האקינג לסגנון החיים הדיגיטלי", החלה את פעילותה לפני 13 שנים.

ההשתתפות בבסיס גיקון ארט פתוח לקהל הרחב, ניתן להירשם באתר , הרישום בעלות סמלית של 50 ₪ (רישום עד תאריך 24.2.17 או עד גמר המקומות – מספר המקומות מוגבל)

טקס הסיום ואירוע החשיפה פתוחים לקהל הרחב ללא תשלום

בית ספר בסיס לאמנות, רחוב המדע 14, אזור התעשייה, הרצליה פיתוח 3184