מבצע עיקור וסירוס חתולים במגדל העמק הסתיים בהצלחה - מחלקת התברואה של עיריית מגדל העמק סיימה השבוע מבצע לעיקור וסירוס של כ-150 חתולי רחוב. מבצע עיקור וסירוס של כ-150 חתולי רחוב נחל הצלחה רבה במגדל העמק. המבצע החל לפני מספר שנים בעקבות פנייה של תושבים חובבי חיות מחמד וכאלה שנוהגים להאכיל את חתולי הרחוב שהתריעו על הבעיה של בעלי חיים לא מסורסים כגון חתולי הרחוב שקצב הגדילה וההתפשטות שלהם מהירים מאוד.

כלים
צילום: דוברות עיריית מגדל העמק
צילום: דוברות עיריית מגדל העמק

לדבריי צוות התברואה, חתולה שאינה מעוקרת יכולה בטווח של 3 שנים להיות אחראית להמלטת 300 חתולי רחוב נוספים. הווטרינר העירוני וצוות מחלקת התברואה של הרשות מקפידים לפעול במסגרת המבצעים היזומים בשיטת TNR הנחשבת לשיטה ההומנית ביותר לטיפול בבעלי חיים. על פי השיטה, לוכדים מוסמכים מגיעים למוקדים שונים ברחבי העיר ולוכדים את החתולים ומעבירים אותם לבדיקה לאיתור בעיות רפואיות, חיסון נגד כלבת וניתוח העיקור והסירוס במרפאה.

הפקח הווטרינרי של מחלקת התברואה העירונית יהודה בן עמרם פיקח על המבצע שהתקיים בסוף החודש שעבר על מנת לוודא שכל החתולים מקבלים טיפול ראוי וחוזרים למקומם הטבעי. גרי וולך, הווטרינר העירוני, סיכם את המבצע:

"למרות שלא זכינו למימון ממשלתי בשנת 2016 לטיפול בחתולי הרחוב, יזמנו מבצע עצמאי במימון העירייה במהלכו נלכדו, עוקרו וחוסנו נגד מחלת הכלבת כ-150 חתולי רחוב. נמשיך לקיים מבצעים יזומים לעיתים קרובות. כחברה עלינו לדאוג לחיות המחמד ולבעלי החיים בכלל. אני ממליץ לכל מי שיש לו בעל חיים מבוית שיסרס ויעקר אותו למען רווחת בעלי החיים וסביבה נעימה עבורנו".