מחר יתקיים דיון בבג"ץ בעתירת התנועה לאיכות השלטון למיצוי הליכי החקירה כנגד ניצב (בדימוס) מנשה ארביב, לרבות כתב אישום. תזכורת: מחר, יום ב' 30.1.17 בשעה 9:00 יתקיים דיון בעתירת התנועה לאיכות השלטון כנגד פרקליט המדינה, היועמ"ש ומנשה ארביב בבקשה למתן צווים על תנאי למיצוי הליכי החקירה של ניצב (בדימוס) מנשה ארביב, לרבות כתב אישום.

כלים
תמונה: אילוסטרציה
תמונה: אילוסטרציה

התנועה מבקשת מבית המשפט צו על תנאי אשר יורה לפרקליט המדינה וליועמ"ש למצות הליכי חקירה נגד ניצב (בדימוס) מנשה ארביב, וכנגד כל גורם אחר אשר כנגדו הציג הרב יאשיהו פינטו לגורמי אכיפת החוק ראיות לפלילים – לרבות הגשת כתב אישום/ העתירה אשר הוגשה לבית המשפט העליון עוסקת בהתנהלות רשויות אכיפת החוק הבכירות ביותר במדינת ישראל, אשר על אף התחייבותן בפני הציבור ובפני בית המשפט, ועל אף שחתמו על הסכם עד מדינה עמוס קשיים עם הרב פינטו ותוך ויתור על השמירה על האינטרס הציבורי, "ממסמסים" את חובתם כלפי הציבור ונמנעים מלמצות את הליך החקירה עליו התחייבו.

כזכור, הפרקליטות חזרה והדגישה בפני הציבור ובפני בית המשפט, כי הסיבה היחידה לכך שנחתם הסכם טיעון כה חריג ושערורייתי עם הרב פינטו, היה הרצון "לנקות אורוות" במשטרת ישראל, ולמצות את הדין עם קצינים בכירים שסרחו. והנה, התעלמו המשיבים מהבטחותיהם ומחובותיהם, תוך שהם מקווים שהזכרון הקצר של הציבור ישכיח פרשה זו מאחור.

התעלמות זו ממילוי חובתם, מעבר לפגיעה האנושה שהיא פוגעת באינטרס הציבורי – אותו אינטרס שבשמו יצאו אותם משיבים לקרב ההגנה על ההסכם שחתמו – פוגעת פגיעה אנושה באמון הציבור במערכות אכיפת החוק, השוויון בפני החוק ובתכליות ההליך הפלילי. היא מהווה חריגה בוטה מסמכות המשיבים שבחובה, עד כדי מעילה בשליחותם, ובוודאי שאינה סבירה באופן קיצוני.

התעלמות זו מעלה שאלות קשות ביותר לעניין המצג שהוצג בפני בית המשפט אך לפני כשנה ומציגה באור שלילי את התחייבות המשיבים ואת נכונותם לוותר ללא כל תמורה, כך מסתבר, על מיצוי ההליך הפלילי מול אדם אשר השחית ושיחת חלקות טובות רבות בתוך משטרת ישראל, בפרשה אשר היקף מימדיה אינו ידוע במלואו עד עצם היום הזה.