הרופא נתן לצעיר בהתקף פסיכוטי כדורי הרגעה. הצעיר ניסה להתאבד, והוריו תובעים מיליונים - צעיר שחזר לבית הוריו ממסיבת יום העצמאות, החל להתנהג באופן מוזר. הוא ביקש מאמו לסגור את החלונות מחשש לזיהום אוויר, ולא לענות לטלפונים בשל חשש מהאזנות. הוריו המודאגים של הצעיר, התקשרו למוקד הפסיכיאטרי של קופת החולים ברמת חן, שם נאמר להם להתייצב באופן מיידי לבדיקת רופא התחנה.

כלים
 עו"ד רן שפירא ממשרד אלמוג-שפירא
עו"ד רן שפירא ממשרד אלמוג-שפירא

בתביעה אותה הגיש עו"ד רן שפירא ממשרד אלמוג-שפירא נטען, כי רופא התחנה אשר פגש בהורים ובבנם, הסתפק במתן מרשם לכדור הרגעה, ושחרר את הצעיר לביתו למהלך סוף השבוע. אך למרבה הצער, הכדור לא השפיע על הצעיר כנדרש, ובמקום לנוח במיטתו, הוא החל להתאמן בג'אגלינג בסלון כשהוריו מביטים בו בחשש. בשלב מסוים החל הצעיר מנתר במקום בניתורים מוזרים, ואז רץ אל חלון הדירה שבקומה הרביעית – וקפץ דרך הזגוגית אל הרחוב. כתוצאה מהנפילה נפצע הצעיר באורח קשה, סבל מפגיעה רב-מערכתית – ונותר נכה ומוגבל לכל ימי חייו.

בימים אלה הגיש עו"ד שפירא תביעה לפיצויים נגד קופ"ח כללית - ובה נטען כי הרופא שבדק את הצעיר פעל בניגוד לפרקטיקה הרפואית המקובלת - בכך שלא ערך לו בדיקת מסוכנות, ובכך שלא הורה על אשפוזו המיידי להשגחה ולהסתכלות פסיכיאטרית. לדברי עו"ד שפירא, "מעבר להתרשלותם הוסיפו אנשי המרפאה לרשומות הרפואיות תוספות והערות שכלל לא התרחשו במציאות, ושכל מטרתן לטשטש את אחריותם לתאונה הטרגית".

לדברי המומחה לפסיכיאטריה פרופ' עמיחי לוי – צוות המוקד הפסיכיאטרי התרשל בכך שלא זיהה כי התובע לוקה בהתקף פסיכוטי קשה וראשון מסוגו, וכי היה עליו להורות על אשפוזו המיידי להסתכלות, ואף לשקול אשפוז בכפייה.

לדברי פרופ' לוי, גם אם הרישום המאוחר שערך הצוות הרפואי מדוייק, והרופא אשר בדק את הצעיר אכן התייעץ עם רופאה בכירה ששימשה ככוננית באותה עת, היה עליה להגיע למרפאה ולבדוק את התובע. בעצם הימנעותה מלעשות כן מהווה רשלנות קשה. עו"ד שפירא הגיש בימים אלה תביעה לפיצויים על סך מיליוני שקלים בשם הצעיר ומשפחתו נגד קופת חולים כללית, המפעילה את המוקד ברמת חן. התביעה נדונה בביהמ"ש המחוזי בתל אביב.